Çocuk psikiyatristi olarak çok güvendiğim insanlar ve çocuk gelişimciler ilk 3 ay için bakıcı, sonrası için kreş öneriyor. İlk 3 yaşta sosyalleşme, birlikte oynama gibi istekleri olmuyor. Bağlanma ihtiyacı çok oluyormuş.
Benim kızım 26 aylık. 18 aylıktan beri bakıcıyla. Bakıcı ben işteyken 4 saat bakıyor. Montessori eğitimi almış, sevgi dolu biri. Kızım onu çok seviyor ve memnun. Ben de memnunum tabi. Hiç ekran yok. Bahçede oyun, etkinlik şeklinde zaman geçiriyorlar. Evde ve bahçede kamera var ve izleyebiliyorum.
Kızımla haftada 1 gün oyun grubuna gidiyoruz. Orada gelişim psikoloğu da daha küçük, 3 yaşından sonra ver dedi bugün sordum :) kızım benimle bile zorlanıyor. Çünkü daha paylaşma duyguşçları, birlikte oynama, talimatlara uyma tam gelişmedi. Duygusal olarak hazır değil kendim de görüyorum. Ama alıştırıyoruz yavaş yavaş böyle. Çocuk parkına, oyun parklarına her gün gidiyoruz.
Avrupada hemen kreşle başlıyor çocuklar çünkü bakıcılar inanılmaz pahalı. Avrupada olsam 3 yaşına kadar çalışmaz ben bakardım. Yarım gün çalışma fırsatı olan iş bulduğum için 18 ayda döndüm.
İyi bir bakıcı bulamasam da çalışmazdım. Bağıran, sevmeyen, ilgilenmeyen, tv izleten bakıcı yerine kreş daha iyidir tabi.
Hakkınızda hayırlısı olsun inşallah.