senarass ben bebeğim 9 ayşıkken de yaptırdım sonraki asıl dozu da yaptırdım, hiçbir sorun olmadı. Bir aşıdan olmak sizi resmi olarak o hastalık sahibi yapmaz, antikor sahibi yapar. Elbette ki hastalığın belirtilerini gösterebilir, ateş gibi, ama o da geçicidir ve zaten sebebi bellidir, enfeksiyon denemez