Newmomm345
4 ay 17 günlükken ayırdık. Bebek de biz de rahat ettik.
Kamera ile hareket bildirimi ayarına alarak gözlemliyoruz zaten geceleri bildirim geldiğinde. Odası da yakın olduğu için ağladığı durumda vs kısa süre içinde uykuya geri dönmüyorsa gidip müdahale ediyoruz.
Karanlık, sessiz, uygun ısıda yatırırsanız inanın daha az uyanıyor yanınızda olduğundan. Çünkü ister istemez dönüyorsunuz, nefes sesi, tuvalete kalkma vb durumlarında bebeğin uykusu bölünüyor. Sizin de aynı şekilde bebeğin hiç sesi çıkmasa bile bu sefer kalkıp neden sesi çıkmıyor acaba diye bakıyorsunuz.
Ama odaları ayırdığınız andan itibaren gerçekten gerekli olmadığı durumlarda müdahale işi de ortadan kalkıyor.
İki taraf da daha dinlenmiş, daha iyi uykusunu almış şekilde birbirine daha faydalı olup daha az yoruyor.
Burada çok daha erken aylarda ayıranları bile gördüm. Düzgün gözlemlediğiniz, uyumadan önce gazını iyice çıkardığınız, altı temiz yatırdığınız sürece sorun yok bence.
Ayırmakta geç kalanlar da genelde ayırmakta zorlanıyor, ve bebekler de aklı daha çok erip alıştıkları için ayrılmakta zorlanıyorlar.
Kendinizi hazır hissettiğinizde ayırabilirsiniz bence beklemenize gerek yok. Ben bir gece deneme amaçlı odasında uyuttum 6. ayı yaklaşıyor diye, o gündür odasında uyur.