Anatotales uzun mesajiniza kademe kademe cevap vereyim; “4 yasa kadar yarim gun oneriyorum” demissiniz. Yarım gün, dört yaş oncesi icin fazla. Bu gorusunuze katilmiyorum. Dort yastan itibaren yarim gunle baslanir. Dedim ben. Sizin savundugunuz seyle ayni anlam cikmiyor burda. Oyun evi ve anaokulu birbirinden cok farkli . Ayrimlarini uzun uzun maddeler halinde yazmayacagim ama en belirgin farklarini belirteyim, kres/ anaokulunun egitim amaci kapsami daha farkli ve genistir. Kurallar mufredatlae cercevesinde sekillenir. Ogretmenin islevi daha yogun ve baskadir. Oyun evinde ogretmen cogunlukla rehberlik yapar. Sanatsal faliyettler vardir. Oyun evinde ise amac cocugun sosyallesmesi, akranlariyla vakit gecirmesidir. Kurallar daha basit ve sadedir. Yas grubu kucuktur. Coxuklarimiza dogduklarindan itibaren kurallari yaslarina uygun sekilde ogretiyoruz. Kuralsizlik diye bir sey yok. Yine oyun evinde Alan kucuktur. Hepsinden onemlisi oyun evi haftanin belli gunlerinde bir kac saatlik programlarla gerceklesir. Cocugun durumuna ve yasina gore ebeveynli ve ebeveynsiz secenekleri vardir. Kres ise min. 4 saat ile baslar. Ve her gun gidilir. Sonuc olarak iki kurum arasinda cok ciddi farklar vardir. Ve tam da bu nedenle 4 yas oncesi cocuklar mumkunse oyun evine gider. Degilse sart degildir ve dort yasa kadar anneyle birebir iliskilerini guclendirecek ihtiyaclari karsilanmalidir. Siz hep hazir bulunusluktan bahsetmissiniz. Muhtemelen kastiniz cocugun sosyal uyumu, makas kesme boyama becerileri. Bu anlamda krese giden cocukla gitmeyen arasinda elbette fark olur. Peki psikolojik gelisim bunlardan daha mi az degerli? Her birey er ya da gec makas kesmeyi ogrenir boyama yapar, ama anneyle duygusal doyum sadece ilk dort yasta saglanir ve bu surenin kacirilmamasi gerekir. Once psikolojik gelisim saglansin ki cocuk okula saglikli bir birey olarak baslasin. İsin özu ve sonucu su ki, her yas grubunun ihtiyaclari farklidir. Dort yastan once kres anaokulu gibi buyuk ve kapsamlo kurumlar uygun degildir. En temel ihtiyac aile hayati, anneyle degerli vakit, oyun vs. Dir. Bu arada sadece ismini verdigim iki kisiyi baz almiyorum. Ornek istediginiz icin verdim o iki ismi.