Merhabalar biliyorum ki çoğumuzun zorlandığı noktalardan biri uyku. Bende çok zorlanıyorum benim oğlum 9 aylık ve saat başı uyanan meme emmeden uyumayan bir bebekti. Şuan daha eğitimin çok başındayız ama nasıl ilerlediğimizi anlatmak istiyorum evet her çocuk farklıdır ama destek destektir. uzun olacak biraz ihtiyacı olan okuyabilir. Anlatmamın sebebi de maddi durumu el vermeyen ve çok ihtiyacı olan annelerimiz bilgilensin onlarda rahat etsin diye. Öncelikle gece uykusundan başlıyoruz eğitime ama başlacagımız gecenin gündüz uykularını tam almış olması gerekiyor gündüz yine hangi destekle uyutuyorsanız o şekilde uyutun sadece saat aralıklarına dikkat edin buda çocuğunuz kaç aylıksa Google da yazıyor uyku uyanıklık araları diye biz mesela 9 aylığız gündüz 2 uyku yapıyoruz toplam 3 saati geçmemeli 2 uykunun toplamından bahsediyoruz. İlk uykusu uyandıktan 3 saat sonra 1,5 saat 2. Uykusu uyandıktan 3 saat 15 dk sonra oda 1,5 saat kadar bazen 50 dk uyuduğu da oluyor problem değil ama 45 dk nın altında olmamalı. Gündüz bunu yaptıktan sonra gece başlamadan yarım saat önce karnını doyurmuş oluyoruz ki meme uyku arasındaki bağı unutsun. Ve uyutmadan yarım saat önce sesli oyuncaklarını ışıklı oyuncaklarını kaldırıyoruz daha sakin oyunlar oynamasını sağlıyoruz diyelim uyku saati yaklaştı odaya geçip bez değişimi pijama giyimi yapıyoruz ve tüm ışıkları kapatıyoruz ve yatağına katıyoruz tabi ki hemen uyumuyor ağlıyor itiraz ediyor buna ama siz elinizden geldiğince sakin kalın bu süreçte yatağında biraz ağlamasına müsaade edin 3 dk 5 dk sonra kucağınıza alıp sakinleşmesini bekleyin sakinleştiği an yatağına geri katın ki kucakta mayışmasın böyle devam ediyoruz uyuyana kadar ama dediğim gibi her ağladığında hemen kucağa almıyoruz evet çok zor belki ağlamasına çok üzülüyoruz ama bu onun için biz hep yanındayız sonuçta biryere gitmiyoruz başında oturuyoruz . Böyle böyle uykuya dalıyor inanın ilk günler çok zorluyor bizde hala birazcık zorlanıyoruz ama ilk günden gece uykusu çok çok uzadı. Umarım yardımcı olabilmişimdir sormak istediğiniz olursa yazabilirsiniz🙏 Bu arada gece acıkmasın diye de rüya öğünü yapıyoruz oda şu şekilde bebeğimiz uyanmadan beslememiz, yani gecenin yarısına denk getiriyoruz 2 kere veya 1 kere yapabilirsiniz size kalmış bebek uyanmadan onu besleyebilirsiniz böylelikle uykuları da uzar acıkmaz da.