Efelar8 Merhaba Kızım 20 aylık ek gıdaya başladığımızdan beri yemek yiyen bir çocuk değil zorla yediriyorum ne yaptıysam yedirmeyi sevdiremedim. Şarkı söyleyerek denedim, sevdiği oyuncakları yemek yerken önüne koydum herşeyi yaptım zorla çorba içiyor yoğurt yiyor o kadar. Diş dönemindeyiz bilmiyorum etkisi vardır belki. Mamayı bırakmak istiyorum artık. Badem sütü denedim tiksindi ağzına bile sürmedi. İnek sütü içmesini istemiyorum ama onuda denedim bal attım içine onu hiç içmedi. Ne yapabilirim tavsiyenize ihtiyacım var anneler. Devam sütü içime sinmiyor ama mama da artık vermek istemiyorum bırakması gerekiyor. Uyurken illa ki biberon istiyor. Yardımcı olur musunuz ? fikirlere açığım.
Sudee00 Efelar8 Benim oğlumda emmedi mamayla büyüdü yemekte fazla yemiyordu sürekli biberon istiyordu bi kaç gece ağlayarak kalktı su verdim istemedi geri yatırdım mama bitti mama yok dedim öyle öyle alıştı şimdi tamamen bıraktık yatmadan önce çorba yoğurt veriyorum tok oluyor bazen ağlıyor su veriyorum geri yatıyor
Meriskus Efelar8 kızım 2 yaşında mamayı kestim 3 günde Ağladıkça su verdim Bazem uyumadı 1 ölçek mama koyup Üzerine fazla su koyup içirdim ama Tamamen bıraktık Gündüzleri ölcek azalttım
sezer2022 Efelar8 aynı durumdayız canım 21 aylık ve sadece yoğurt çorba muz yiyor,, devam sütü veriyorum biberonda,, bi kaç kez dışarda acil durum yüzünden meyveli süt içirdim, bilmiyorum ki normal süt verilir mi artık 🥴
_YanakReisinAnnesii Efelar8 benim oğlum 3 yaşına girecek bırakalı 1 ay falan oldu. Uyku öncesi içmeden asla uyumazdı ama bir an da kestik diğer türlü bu defa yeni verdiğim şeye bağlılık yaşayacaktı. Şuan biberon hâlâ kullanıyor ama ayran veya genelde kefir veriyorum bunlar da gün içerisinde. İlk birkaç gün zor oluyor alışkanlığı hemen bırakması ama tavsiyem rutin olarak birşeye alıştırmayın. Çocuklar birşeyleri kolay kabullenip zor bırakıyor genelde yani benimki öyle 😬
Efelar8 Sudee00 Su gece de çok içiyor kızım suyu çok seviyor su için uyanıyor ama uykuya dalmıyor içmeden mama 😔
Efelar8 sezer2022 Devam sütü iyi değil diyorlar ama mecburen veriyoruz bende alıcam sanırım 😔 hiç birşey yemiyor nasıl normale dönecek bilmiyorum kırk takla atıyorum yemeyen yemiyor çok zor yemeyen çocuk😔😔 meyveli süt verme canım e bebekte mama termosu var evden çıkmadan ısıt sütünü koy termosa yada iyice ısıt beze sar çantana koy meyveli süt en kötüsü
Efelar8 _YanakReisinAnnesii Çok doğru evet çok istiyorum uyumadan çorba yesin yemek yesin ama yemiyor artık sinir küpüne dönüyorum çorbayı bile 40 dakika da zorla içiriyorum yalvarıyorum resmen. Her gün özene bezene yemeğini yapıyorum bir umut belki yer diye
Meriskus Efelar8 iştah hiç yoktu ama yeni yeni zorlamamla tekrar iştahlandı Peşini bıraksaydık iştahkanmazdı
_YanakReisinAnnesii Efelar8 benim oğlum ek gıdaya geçtiğinden beri öyle 😂 defalarca kez doktora götürdüm ettim ama hiçbir çare bulamadık. Boyu kilosu yaşıtlarından önde olduğu için hiçbiri takmadı bizi. Mamayı kes yer dedi çevrem ama yine aynı, benim zaten umudum yoktu bu konu da , mamayla alakası olduğunu düşünmüyordum. Yeme düzeninde hiçbir değişme yok. Yemeyen çocuk yemiyor çok yıprandım ve saldım artık bu durumu kendimi de parçalasam yemiyor yani herşeyi seçiyor. Büyüdükçe yer belki diye avunma yapıyorum sadece kendimce artık 😂
Zlm Efelar8 yerine birşey vermek zorunda değilsiniz büyümüş artık. Gerçi ben 2 yaşına kadar kullanmadım ama sadece gece uyumadan önce içiyordu siz de böyle sınırlandırabilirsiniz
bgmc Meriskus merhaba neler yaptınız peşini bırakmayıp biz de iştah yok her yol deniyorum denemeye devam
__brna__ Efelar8 bu konuda çok post açmıştım mamayı nasıl birakabilirim diye. Ve şunu oncelikle soyleyeblrmki benimde kızım asla süt içmez. Herşeyi denedim ama banamisn demedi..bal denedim olmadı, kakao kattım,çilekli yaptm hiçbirine eyvallah demedi. En son doktorum dediki yoğurt ve peynir iyi yiyorsa süt hiçte faydalı bişey degl icemesede olur yatmadan muhallebi yapıp yedirin dedi. Allah’tan bebeğim biberon bağımlısı bir çocuk degldi. Çok skur muhallebi yapıp yedirmeye başladım. Ve gece boyunca hep tok uyudu geceleri hiç kalkmaz. Bu seklde 1 haftada hemen biraktik mamayı güzel anne
Barlas_mom Efelar8 mamayı azaltın bırakmayın aynı şeyleri yaşıyorduk ben ek gıdayı arttırdım mamayı azalttım sadece mamayı da tamamen yemeklere adapte olunca 25 aylıkken bıraktım