ipeklihayat Kızım pazartesi 9 aylık. Ek gıda olarak 9 aylık bebekler neyi ne kadar yer. Çalışıyorum ona göre ayarlıyorum yemek saatlerini ama bazen uyanıyorum günde sadede bir öğün yemek verdiğim oluyor. Kayınvalidem bakıyor ara öğün olanda yoğurt kefir vs veriyor onun haricinde de. Ne kadar pütürlü yiyor bu ay ki bebekleriniz.
Cigdem61 ipeklihayat bende size bir şey sorsam siz 9 aylık olmuşsunuz biz 5 ay 21 günlüğüz ara ara tadım yaptırıyorum ama hiçbir şeyi severek açmıyo ağzını hatta çopu zaman kitliyo tükürüyo falan. Bunlar normal mi başlangıçta oluyor mu ? Sadece mama içiyor.
Paramedik16 ipeklihayat aslında 9 aylık bebek alerjik değilse 1 yaşa kadar yasak olan gıdalar haricinde her şeyi yiyebilir sizin yediğiniz yemeklerden tuz katmadan verebilirsiniz biz o şekilde ilerlemiştik bebekler dişleriyle değil damaklarıyla ezer o yüzden pütürlü yada normal yemek şeklinde ufak parçalara ayırarak verebilirsiniz
Karakiz22 ipeklihayat artık hep pütürlü vermeye çalışın bizde 10 aylık günde üç defa 120 ml mama içiyor Sabah kahvaltı 11-12 gibi Öğlen yemek yanında yoğurt her gün 15:16 gibi Ve en son meyve karışımı 18 gibi Bir saat sonrada mamasını içiyor sonra uyku
Mnli ipeklihayat yeni 10 aylık oldu 9 aylıkken 3 öğün yiyordu kahvaltı öğlen yoğurt sebze ya da yoğurt meyve ve akşam yemeği genelde çorba miktar olarak her öğün 1 çay bardağı gibi düşünebilirsin demişti dr
Umutunannesi_ Cigdem61 merhaba size söyle söylemek isterim benim oğlumda ayniydi ilk zamanlar ama pes etmedim o istemedikce ben sık sık bişe yedirmeyi teklif ediyordum oynatarak kandirarak bı şekilde az da olsa yedi zamanla alisiyolar yedikce emin olun şimdi 8.5 aylık tabiki yemediği sevmediği şeyler oluyor ama yogurt çorba vs yiyor şükür
ipeklihayat Cigdem61 normal tabii annesi. Daha yeni yeni şeyler tadıyo yemeyi bilmiyor. Bende sizin gibi üzülüyordum şimdi kaşığı görünce kendi açıyo ağzını. Zamanla gerçekten akılları erdikçe kendi kendine öğreniyorlar. Bunu bayağı deneyimledim.
Mnli ipeklihayat ben hiç pütürsüz vermedim zaten o yüzden ona bişey diyemeyeceğim ama pütürsüze alışan pütürlüye geçişte zorlanıyor
urazkomm ipeklihayat bal hariç herşeyi yiyor. Püre kıvamı değil biz ne yersek ne zaman yersek aynı şekilde yiyor asla ayrı muamele yok , sabah kahvaltısı , öğlen meyve, akşam yemek, yatmadan muz yada biz ne yersek tekrar
ecedurucbkc ipeklihayat başından beri hep pütürlü verdim şu an taneli olarak her şeyi yiyebiliyo. Sabah kahvaltısı, öğlen yemek veriyorum, akşam da çorba veya yulaf ezmeli meyve gibi. Kahvaltısinda ya da öğlen de meyve sıkıştıriyorum araya.
Cigdem61 ecedurucbkc inşallah yarabbim sen büyüskün dua ediyorum her gün. Elbette yemek seçer her şeyi sevmez normal ama hiçbir şey yemicek diye korkuyorum:(
Egenin_pamugu 8 aylık oğlum 8 de kahvaltı yaptı biraz önce mama içti uyanınca yine mama içer öğlen çorba yoğurt akşam uyku maması yaparım zorla yer yani 2-3 öğün yapariz ama iştah yok
sersy Bebeğim 8.4 günlük formül mama ile besleniyor 6.aydan itibaren ara ara tadimlar yaptım herhangi bir alerjik sorun yok sebzeler meyveler vs fakat 7.ayda çorba tarzı şeylere başladım yumurta sarısı verdiğim gün çok şiddet li kusmalar oldu ve halsizlesti acilde hemen serum takıldı atlatik ve yumurta ara verdik yoğurt falan çok az miktarda versem dahi ayni şekilde kusmalar yasaniyir normalde asla kusan bir bebek değil yani hiçbir şekilde ek gıda miğde kabul etmiyor bu durumu yaşayıp başına gelen varsa yazabilir mi 😔 çünkü çok yıprandım ve yoruldum tabiki doktor a da götüreceğim sorun ve olduğunu anlamak için..
Cigdem61 sersy süt ve süt ürünleriyle yumurta alerjisi olabilir mi acaba ? Tüm besinlere mi aynısını yapıyor bu ikisine mi?
sersy sersy Cigdem61 Hemen hemen her besinde aynı durum oluyor hiçbir şey tattiramiyorum artık çünkü küçük bi miktar versem bile bebeğim kötü oluyor ve yıpranıyor ama özellikle yumurta sarısı verdiğim zaman hastanelik oluyor kusma nedeni ile.
marinko sersy süt ürünleri ve yumurtaya alerjisi olabilir. Bizim de her yumurta yediğinde kaşınmaya başlıyordu
Cigdem61 Umutunannesi_ ay umut oluyorsunuz gerçekten ben o kadar kötüyüm ki her gün ağlıyorum alışamıcak diye :( zorlamak daha kötü yapar diye zorlamıyorumda ara mı versem diyede düşündüm forumdaki tüm tecrübeli annelere soruyorum. Bazıları 1-2 yaşına gelmiş hala çok iştahsız gelişimleri geri kaldı diyorlar çok üzülüyorum korkuyorum. Umarım alışır ya bende ekmek bile veriyorum eline kemirsin diye:( ama mesela yoğurt sevmedi yani Allahım inşallah düzelir ya :(
Umutunannesi_ Cigdem61 düzeliyor merak etmeyin inşallah sizinde duzelicektir ama yemiyor diye pes etmeyin lütfen üç beş kasikta olsa yedirin yinede belirli aylarda düzeliyor
Cigdem61 ipeklihayat beni korkutan aslında öğürmesi ya da diliyle dışarı çıkarması değşl o bir refleks ama ağzını açmak istememesi çok korkutuyor yani istemiyor diye anlıyorum ve hep böyle olursa naparım diyorum:( hatta bazen gülerken ağzına koyduğumda ağzını kapatınca tükürmeye çalışıyo
ecedurucbkc Cigdem61 hiç merak etme yer elbet sevdiği şeyler olucak. Kızım aynı dediğin gibiydi ağzını kilitliyodu asla acmiyodu. Agzini açık görünce hemen tıkıyodum tukuruyodu çıkartıyordu. Sonra önüne koydum hep mincikladi ağzına götürdü. Beraber aynı masaya oturttum. O zaman heveslendi. Eline ekmek verdim. Her şeyi önüne koy yemek yemeyi sevdirmeye bak. Eğlensin yemeklerle
Lazziya23 ipeklihayat ben sabah kahvaltı veriyorum bazen pankek de yapabilirsiniz öğlen çorbası oluyor ikindi de yoğurt ya da kefir veriyorum akşam da yediğimiz yemekten veriyorum biraz ayırıp
Cigdem61 ecedurucbkc bende öyle yapıyorum her öğünde yanımızda önünle bir şeyler koyuyorum ekmek veriyorum. Ne zaman alışır sizce 7-8 aylarda düzelir baya dimi:(
aselmomm1 ipeklihayat kızım 9 ay içinde yemin ederim güç bela sabah avakado azıcık yumurta canı isterse tabi öğlen de corba yemek ara öğün ne olursa keyfi ne isterse tabi aksam da biz ne yersek azıcık tadına bakar o kadar gerisi hep MEME çalışınca nasıl yapıyorsunuz benim kızım biberon almıyo memeye düskün ne yapabilirim
aselmomm1 aselmomm1 pütürlü olarak soruyorsanız bende acıkcası korkuyorum daha vermeye dişleri cıkmadı daha hiç kücük kücük bölüp veriyorum elimle herseyi
ipeklihayat aselmomm1 süt izinlerim var öğle arasında filan emzirmeye geliyorum. Aç kalma süresi uzun olduğu için sıkıntı olmuyo sadece çok pütürlü yemiyor öğürüyor