Tatlimomy genelde karşılıklı soru cevap şeklinde ilerledi benle olan kısmı. Ben her soruyu o kadar açıkça uzunca anlattım ki çok soru sormadı o yüzden 😂çocukla olan kısmı da , oğlumla sohbet etti bolca , göz teması , odaklanma , hâl ve hareketleri , karşılıklı diyalog vs bunlara dikkat etti sanıyorum. Benim oğlum da çok hareketlidir. Biz gelişimsel pediyatriye yemek yemiyor diye gittik orası bizi çok hareketli dehb olabilir tedavi ilaç birşey verilir belki diyerek psikiyatriye gönderdi. Psikiyatri tanı için küçük olduğunu , böyle olmasının sebebini yaşının verdiği merak keşfetme ve cinsiyetinin erkek olmasına bağladı. Hele ki ilaç tedavi konusunu bize söylemelerine çok şaşırdı. Çünkü bir tedavisi yokmuş verilen ilaçlar da çocuğu ve aileyi rahatlatmak açısından bir nevi çocuk kendini kontrol edebilsin diye dedi. Ve bu yaşlarda ilaçla tedavi söz konusu değilmiş. Diyaloğunun ilgi- odak konusunun vs çok güzel olduğunu ve dehb konusunda bir sıkıntı görmediğini söyledi. Oğlum evet çok hareketli ama çocuk gördüğünde veya yeni bir ortama girdiğinde öyle davranıyor. Evde her gin uyku öncesi 1 saat nerdeyse oturup kitaplar okuyoruz mesela. Uyutmaya ben götürüyorum hareketsizce tavana bakarak falan uyuyakalıyor. Ne bileyim dürtüleri yok mesela işte zarar göreceğini bile bile birşeyler yapmaz örnek veriyorum yüksekten atlama vs , aksine korkar benim oğlum zarar göreceğim diye. Yani böyle anlatmış olayım. Yine de içinizde şüphe kalmasın götürün , en doğru kararı işin uzmanları veriyor. Yerinde durmasına da gerek yok , doktor çocuk normal rutin de nasılsa öyle davransın göreyim istiyor zaten.