mnura Otizim olayını çok fazla kafama taktıgımı düşünüyorum ve fazlasıyla kendimi de kaybediyorum bazen bilmiyorum bebegimin her hareketinde bişey bulmaya calışıyorum psikolojimin iyi olduğunu düşünmüyorum bi doktora gitmek istiyorum eşim saçmalama falan diyor bilmiyorum neden böyle oldum napmam gerektiğini de bilmiyorum bebeğim 10 aylık daha internette çok fazla video karsıma çıkıyot artık video dahi izlemek istemiyorum psikolojim alt üst oldu aşılardan kaynaklı diyorlar vs bebegimin aşısını yaptırmaya korkuyorum bütün aşılarını yaptırdım yaptırıcsm da ama bilmiyorum çok fazla saglıksız besleniyorum arkadaşlarım bebeğin otizimli olur falan dedi yani ilk baştan beri belki ondan kaynaklı çok fazla takılmaya başladım sagşıksız beslenmem de şu şekilde yemiyorum günlük bir ögün onu da zar zor yiyorum maâlesef yiyemiyorum yani bu konuyu takmamak için napmam gerekiyor onu da bilmiyorum herşey Allah’tan tabiki olabilir yani ama düşünüyorum sadece
Mrt06 mnura otizmli çocuk belli oluyo zamanla sana hiç bakmıyorsa garip garip hareketleri devam ediyorsa bu zamanla belli olur benim bi komşum devamlı gelirdi çocuklar bı arada büyüdü mesela çocuk normal dışı hareketler yapıyordu annesi çok hareketli yorulmuyor diyordu ama çocuk kendini yerlere atıyordu en son doktor demiş şimdi okula başlattılar gözlemleyin sadece
3melekannesi_ mnura bu kaygıları yaşamak o kadar normal ki, çünkü artık her 36 çocuktan biri otizm tanısı alıyor. İnternette sürekli karşımıza çıkmasının nedeni telefonlarımız bizi dinliyor bir kere bir şey aratsak veya konuşsak karşımıza muhakkak reklamı çıkıyor. Allahım bütün çocuklarımızı korusun özel eğitim öğretmeniyim öyle yavrucaklarla karşılaştım ki Allahım ailelerine sabır onlara da şifa versin.
melkrtl mnura merhabalar aynı durumu yaşadım oğlum 13 Aylık etrafımda olsun sosyel medya da olsun çok karşıma çıkmaya başlamıştı bu durum Ve rutin kontrole gittiğimizde oğlum için doktorumuza sordum kendisi çok iyi biri onun samimiyetine güvenerek sormuştum kendisi de bana çok güzel anlattı benim sıtaj yaptığım zamanlar daha doktor olmadan önce böyle bir durumlar yoktu şuan çok artış gösterdi evet dedi bunlar kapalı ambalajı gıdalardan olsun bebeğinizin yıkadığınız kıyafetlerinizin deterjanlarından olsun mevsiminde olmayan yiyecekler olsun saatlerce televizyon izletmekten dolayı oluyor dedi maalesef ki artık dedi aşılarla alakası yok içinizi ferah tutun demişti…
aysert İnanmıyorum ya yalnız değilim,aşırı derecede kafama takıyorum bende,her hareketini bakışını gülüşünü dikkatini kontrol etmekten kendimi sorgular oldum. Rabbim korusun,bizim de destek almamız gerekiyor,çok zor gerçekten:(
mnura aysert gerçektn öyle yani artık sürekli ismiyle sesleniyorum baksın diye bakmadıgında yine kafaya takıyorum bizim destek almamaız gerekiyor bencede
mnura efekoca bakmasın da sıkıntı yok bakıyor ama mesela ismiyle seslendigimde bazen bakmıyor bazen bakıyor oyun oynarken sesleniyorum bakmıypr ve ayakları çok haraketli mesela sürekli yani kucagıma aldığımda asla o aysklar durmuyor niyeyse belki normal bilmiyorum ama sürekli bişey arıyorum ya
littleflower Sosyal medyada karşına çıkan videoları engelle canım. Eşi yaptırmayanlrda neden oluyor acaba alakası yok. Sürekli bebeğine bakıp kendini de çocuğu da yıpratma. Sürekli bir seyler ararsan en sonudna cagirirsin bulursun. Sosyal medyaya gerekirse hiç girme bence. Kendini yaşlanmış hayal et otizm diye diye takmıştım çocukla o zamanlar yeterince ilgilenemedim keşke takmasaydim da bebeğimle güzel günlerimizin tadını çıkar saydım diye üzüldüğünü düşün. Belki işe yarar.
mnura littleflower evet farkındayım mesela alkış yap dedigimde yapiyor bunlar bile yalması iyi bişey diyorum neden kötü düşüneyim her şey Allah’tan diyorum ama çok takıyorum
ilkan9 Ciddi şekilde bu da bende var. Artık kendimi sorgular oldum , cocuğumun herşeyini takip ediyorum. Çok saçma bi şekilde şüphe ediyorum falan filan o videoların zaten ben … neyse
mnura ilkan9 çok takmamak lazım aslında kötüyü düşünürsek kötüyü cagırmış oluruz ama işte elimde olan bişey değil maalesef yani sürekli geliştirici etkinlikler yapiyorum beyin gelişimi için o şekilde oyunlar oynatmaya calışıyorum sürekli dışarı çıkarıyorum parka falan o şekilde vakit geçsin diye
mnura 3melekannesi_ bende kreşte öğretmenim bulunduğum kreşte bir tane oluyor otizimli çoçuk gerçektn o kadar zor ki şuanda çalışmıyorum bebeğimi biraz kendim büyütmek istiyorum calışsam belki bu tarz şeyleri düşünmeye vaktim olmaz bebeğimle vakit geçiririm işten geldigimde diyorum artık çok fazla takmaya devam edersem çalışıp o tarz şeyleri düşünmem diye umut ediyorum
Birdunyabircennetannesi Lütfen şunu düşünün Olacağı varsa engel olamazsınız hiçbir şeye O yüzden bu kadar kafanıza takıp büyütmeyin kafanızda Rabbim evlatlarımızı korusun sağlık versin inşallah
whopper Küçükken nasıldı gülüyor muydu tepki veriyor muydu su an nasıl gülüyor mu otizmin doğumdan beri hiç gülmeyen donuk olduğunu okumuştum bir yerde tabi uzman değilim 🙏🏻
mnura whopper herkese karşı gülüyor sadece huzursuz olduğunda hasta olduğunda aglıyor onun dışında ismine seslendigimde bazen tepki veriyor bazen vermiyor oyuna daldığında falan bakmıyor ama mesela şuan bay bay yap dediğimde eliyle bay bay yapıyor alkış yap dediğimde yapıyor dışarıya çıkalım mı dediğimde dış kapıya bakıyor onun dışında şuanlık mesela tanımadığı erkeklere yani akrabamızdan olan onlar kucagına aldıgında aglıyor önceden bu şekilde değilde ama tanımadıgı kadınların kucagına gider mesela sadece erkek yani nedenini bilmiyorum belki dönem dönem farklılık gösterebilir bundan bir ay önce gelişimsel pediatriye gitmiştik ek gıdayı reddedildi için hiçbir şey yemiyor gün içinde bir çay kaşığı belki yiyor belki yemiyor agzını acmıyor Doktor gelişiminin gayet iyi olduğunu çok güzel ilgilenmişsiniz falan dedi şuanlıl sürekli uyuturken kitap okuyorum uyandığında oyun kartları var bişeyleri tanıtmaya çalışıylrum eğlenceli bi şekilde geliştirici oyunlar oynatmaya calışıyorum o tarz videoları gördükçe sürekli bişey arıyorum kızımda bilmiyorum nedenini çok fazla kafama takıyorum
mnura melkrtl bende aşıyla alakalı bir durum olmadığını düşünüyorum herkes o şekilde diyor ama bebeğime elimden geldiğince hep saglıklı şeyler yedirmeye calışıyorum yemiyorda çok bişey tv hiç izletmiyorum telefondan da bi şeyler izletmiyorum yani dikkat etmemiz gerekiyor o zaman
3melekannesi_ mnura gördükçe kötü oluyor insan, o yavrucaklar aileleri gerçekten sabır diliyorum Allahtan.
cganne Bebeğinizin aylık izlemleri için çocuk doktoruna götürün orada her şeyi detaylıca sorun zaten doktorlar ayında yapması gereken beklenilen davranışları size söylerler. Her cocyj farklıdır dolayısıyla gelişimsel olarak da farklılık gözlenebilir. Bir davranisu gerceklestirmemesi onun otizm olduğu anlamına gelmez. Yine hastanelerde çocuk gelişimciler var. Gelişim tarama testleri yapıyorlar ayına yaşına göre. Endişe, korku ve kaygı içinde olmanız çocuğunuzu da olumsuz etkiler. Paketli gıda tükettiniz diye çocuğunuz otizm olmaz ancak hamilelik ve emzirme döneminde mümkün olduğunca doğal olmaya gayret etmelisiniz. Yani en basitinde doğal beslenme, kimyasal maddeleri kullanmama vs. Otizmin bilinen tek bir nedeni yoktur ve otizm doğuştan gelen bir rahatsızlıktır. Çeşitleri vardır tani koyması ilk aylarda zordur genel tanıyı 2-3 yaşında koyarlar. İçinizi rahat tütün çocuğunuzla bol bol etkinlik yapın konuşun sarılın. Ben çocuk gelişimciyim pek çok otizmli çocukla ve aile ile calistim. Zor bir sürec malesef.
mnura cganne bebeğim ek gıdaya başlamadıgı için gelişimsel pediatriye gittik bir ay önce 9 aylıktı doktor gelişimi gayet güzel demişti ordaki oyuncaklarla falan oynatmaya calıştı ortamı çok sevdi doktor gelişiminde hiçbir sıkıntı yok belki demir eksikliğinden kaynaklı yemiyor olabilir demişti demir eksikliği çok düşükmüş ilaç verdi gönderdi öyle bi durum şuanlık olmadığını düşünüyorum çünkü etrafına karşı çok ılımlı oyun oynamayı çok seviyor bizimle daha çok oyun oynamak istiyor mesela bay bay yap dediğimde yapıyor alkış yap dediğimde yapiyor bunları anlıyor ismine seslendigimde her seferinde bakmıyor oyun oynarken mesela bakmıyor ama onun dışında ismine seslendigimde bakıyor ben her hareketine takıyorum kendimden kaynaklı bir durum olduğunu düşünüyorum her şey Allah’tan olacağı varsa olur tabiki önüne geçemeyiz bu yüzden bi psikolojik destek almak istiyorum bebeğimle daha verimli vakit geçirmek istiyorum bunları düşünmek kafaya takmak yerine allah yardımcınız olsun sizin de öyle ailelere Rabbim yardım etsin inşallah 🙏
larindidems mnura çok fazla bu şekilde post gördüğüm için aynı durumdayım eşime bile baskı yapar oldum televizyon ve telefon yüzünden 😏