Funda_yakut ben tehlikeli şeyler yaptığında ağlasa da onu oradan uzaklaştırıp dikkatini dağıttım. Başlarda çok ağlardı, o süreçte sadece “ağlayabilirsin ama bu konuda yapabileceğim bir şey yok. İzin veremem” dedim hep. Tek cümle ve sadece tehlikeli ve izin veremeyeceğim alanlarda kullandım bu cümleyi. Ağladı, tekrar yapmaya çalıştı, hep geri çektim oradan izin vermedim. Hiç göz hizasına inip konuşmaya çalışmadım çünkü bu aylarda daha küçük oldukları için uzun açıklamaları anlamayacakları, kafalarının karışacağı hatta daha çok sinirleneceklerini okumuştum. O yüzden tek ve kısa bir cümle ile durumu açıkladım ona. Bir de hep bir alternatif sunarım. Mesela masaya çıkmak istiyor, izin vermiyorum ama onu deneyimlemek istediğini fark ettiğim için “istersen sandalyede ben yanındayken ayakta durabilirsin ama masa olmaz” diyorum. Veya telefonu suya atmak istiyor, elinden alıyorum ama alırken suda zarar görmeyecek bir oyuncağı uzatıp “telefon olmaz, bunu atalım istersen” diyorum. Yani yapmak istediği şeye benzer zararsız bir alternatif sunuyorum. Yine de masaya çıkmakta ısrar ederse izin vermeyip yapabileceğim bir şey olmadığını söylüyorum. Ağlıyor, susuyor, sustuktan sonra sarılıyorum ve o zaman ona tehlikeli olduğunu anlatıyorum. Yani olay anında değil de olaydan sonra sakinken konuşuyorum çünkğ bana o sinirle anlamaz gibi geliyor. Şu an 20 aylık ve inat olayı bitti sayılır. Bir şeye hayır dediysem genelde gitmez, yapmaz. Çok yapmak istediği bir şeyse ve ağlarsa da sürekli “ağlayabilirsib kızım ama yapabileceğim bir şey yok” derim ve susar 😂😂