Berfin4720 Bu araştırdıklarınızın her biri ayrı birer nöbet şeklidir.
Bazen bir bebeğin nöbeti sadece ani sıçramadır(moro refleksi ile karıştırılmamalıdır, bu ritmik ve birkaç dakika sürer)
Bazen sadece yutkunur durur..
Yani topluca aynanda gözler kayıp aynanda titreme aynanda başka bir semptom olmak zorunda değildir..
Nöbet ile davranışı ayıran en önemli detay
DURDURULABİLİR olması.
Örneğin, bebeğin bakışı bir yere kitlendi, siz ismi ile seslendiğinizde size tepki verebiliyor mu? Yoksa dakikalarca her türlü uyarana rağmen durum devam mı ediyor?
Ya da titreme başladı, o esnada tepki verebiliyor mu? Pozisyon değiştirdiğinde ya da uyarıldığında titreme geçiyor mu? Yoksa sürekli, ritmik bir şekilde belli bir süre devam mı ediyor gibi gibi detayları vardır..
Ama internetten araştırmak veya buradan tavsiye almak da neticede sorunu çözmeyecektir.
Siz videoya alın ve doktora gitmekten, tanı almaktan asla çekinmeyin. Epilepsi bebeklik çağında erken teşhis ve tedavide ilaçlarla kontrol altına alınıp ergenlik çağında büyük oranda iyileştirilebilen bir hastalık artık. O nedenle acele etmekte, soğukkanlı olmakta fayda var.