dadmom1 ya nerden biliyorsunuz aç biraka biraka emzirdigimi. Birincisi benim sütüm vardı bilmeden az emzirmişim iki saatte bir yeter diye düşünüyordum.doktor sütun yetmiyor mama takviyesine başla dedi ben de gidip emzirme danışmanı hemşiresi ile görüştüm. Kendisi beni kontrol etti sütumün yeterli olduğunu ancak az emzirdigimi söyledi ve ben gece gündüz demeden kırk gün boyunca kırk dakikada bir emzirdim ve çocuk bir haftada zaten toparlandı ben emzirdikce de sütüm iyice çoğaldı. Zaten hamilelik döneminde gebe okuluna gittiğimde oradaki hemşireler de doktorun en ufak bir kilo kaybında mama takviyesi yapmamız gerektiğini söyleyeceğini belirttiler. Çünkü her işin olduğu gibi maalesef bu işin de ticarete döndüğünü söylediler. İkincisi ben kesinlikle mama vermeyin falan demedim. Tabii ki de sütünün yetmediği durumda insan bebeğini aç bırakmak yerine mama takviyesi yapmalı ben buna karşı değilim veya bununla ilgili herhangi bir nefret veya asla verme gibi bir ifadede bulunmadım. Sadece eğer mama takviyesi ilk günlerden yapmaya başlarsa belirli bir zamandan sonra sütünün artık tamamen kesileceğini söyledim bunun yerine bol bol emzirmenin daha faydalı olduğunu belirttim. Gaz yapmıyordur vesaire de demedim. Mamayı da kes demedim sadece markasını değiştirebilir mama markası bebeğe rahatsızlık vermiş olabilir başka bir markaya geçerse daha rahat edebileceğini söyledim kesinlikle mama verme falan da demedim. Evet gaz yapıyor olabilir ancak eğer emzirmediyse veya karnını tam doyurmadıysa Bu da ağlamasına sebep olabilir ben de buna tavsiye de bulunduğum gaz yapmıyor falan da demedim. Ne saçma sapan ithamlarda bulunuyorsunuz yazdıklarımı iyi okuyun ayrıca fikirlerim de size asla alakadar etmez ben buradaki soru sor an kişiye tavsiyelerde bulunmak istedim siz de fikrinizi yazarsınız soru soran kişi de kendisi için mantıklı olan şeyi tercih eder. Ayrıca söylediklerimde kesinlikle içeren veyahut mamaya nefret içeren bir bir şey yok ve çocuğu aç bırakmasını söyleyeceğim bir şey de yok ben çocuğumu hiçbir zaman aç bırakmadım sadece ilk 3 gün 2 saatte bir emzirmek yeterli diye düşündüm ancak bebeklerin çene kasları daha tam gelişmemiş olduğu için birazcık zorlandığı için az emiyorlarmış ve ben de süreyi kısa tuttuğum için bebeğim birazcık kilo kaybı yaşadığı daha sonra emzirme hemşiresine danıştığında eğer o da bana evet sütün azlama takviyesi yapmasın deseydi ben de zaten mama takviyesi yapardım ancak sütümün olduğunu benim az emzirdiğimi hatta emzirmeye devam ederse sütünün çoğalacağını mamaya da gerek kalmadan bebeğimi besleyebileceğimi söyledi kendisi ve dediği de gerçekten oldu eve geldiğimde geldiğim günden itibaren 40 dakikada bir emzirdim ve çocuğum 3,5 kilo ile doğdu şu an sadece anne sütüyle 2,5 aylıkken 6,5 kilo. Verdiğim tavsiyede bunun üzerineydi saçma sapan yerlere çekip saçma sapan cevaplar vermeyin.