İstanbul üniversitesi çocuk cerrahisi prof dr Erbuğ Keskin in bir yazısını paylaşmak istiyorum müsaadenizle:
"sünnet derisi canlılar, sudan karaya çıktıktan sonra başını korumak için gelişmiştir.
sünnetin sağlık açısından faydalı olduğunu kanıtlayan hiçbir çalışma yoktur.
sünnetin söylendiği gibi idrar yolu enfeksiyonunu önleyebildiği doğrudur,
ANCAK: idrar yolu enfeksiyonu bir yaşından sonra neredeyse hiç görülmez, bir yaşından önce %1′dir.
AMA; sünnet operasyonunun komplikasyonu en iyi ellerde %1.5, ehil olmayanları da katarsak %3-4′dür.
YANİ: bir çocuğun basitçe antibiyotik tedavisi ile enfeksiyonunu önlemek için 100 çocuğu sünnet etmek (%2-3 ünü sakat bırakmak) gerekmektedir.
O NEDENLE: sünneti idrar yolu enfeksiyonunu önlemek için rutin olarak kullanmak son derece mantıksızdır.
Cinsel yollarla bulaşan hastalıklar: bu hastalıkların tamamında PREZERVATİF kullanılması çok çok çok daha koruyucudur.
YANİ: erkek çocuklarınıza prezervatif kullanmayı öğretmeniz onları sünnet ettirmenizden daha etkilidir.
DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ sadece AIDS insidansının çok yüksek olduğu ve eğitimsizlik nedeniyle prezervatif kullandırılamayan Orta Afrika ülkelerinde genç erişkinlerin sünnetini önermektedir. Türkiye gibi HIV virüsü insidansının düşük olduğu ülkelerde sünnet yapılması anlamsızdır.
Bu nedenle ben eğer sünneti gerektirecek hiçbir tıbbi gerekçe yoksa yapmıyorum. Çocuğun vücudunda “geri dönüşümsüz” bir organ eksikliği oluşturulmasının çocuk istismarı olduğunu düşünüyorum. 30 senedir çocuk ürolojisi ile uğraşan bir hekim olarak anne-baba bana sünnet için en doğru zamanı soruyor. Sünnet için doğru zaman: çocuğun 18 yaşında kendisinin karar vermesidir."