1.5 yaş civarından bahsediyorum
Adına genelde bakar bakmadığı çok nadirdir bir şeye daldıysa bakmaz
Göz teması çok kuvvetli her dakika bize bakar
İşaret parmağını kullanır her şeyi gösteririr
Komut alır ( annene ver babana ver , al bunu masaya koy, çorabını ayakkabını montunu giy çıkar , herhangi bir nesne isteriz getirir, eline kıyafet veririm çamaşır makinesine at derim gider yapar, diğer odalardan bile istediklerimizi getirir yada bizi götürür işaretle gösterir, gözünü kapat deriz kapatır , Ahmet nerdeymiş deriz saklanır daha bir çok şeyi anlar günlük hayattaki )
Nesneleri ayırt eder
Taklit eder kollarımızı kaldırırız kaldırır , ayaklarınızı vururuz oda yapar, şarkıların hareketlerini taklit eder
Herkese güler hatta her gören ne kadar güler yüzlü bebek der, çocukları çok sever yanlarından ayrılmaz
Tüm oyuncaklarıyla anlamlı oynar, ayısını yedirir içirir uyutur telefonla konuşur gibi yapar
Ağız burun göbek kulak saç popo dha bir çok organını gösterir
Alkış öpücük bay bay yapar
Kartlardaki nesneleri tanır önünde 4 kart olsun uçak hangisi desem eline alır gibi
Kendi etrafında dönme yok , parmak ucu yürüme kanat çırpma falan yok
Şimdi gelelim eksi yanlarına hiç kelimesi yok her şeyi işaretle anlatır
Birde yalnız kalmayı hiç sevmez bir dakika bile tuvalete girsem kapıda yatar ağlar