inci86 biraz uzun yazacağım kusura bakmayın. uyku eğitimini bir başkasından almayı saçma buluyorum. bu yüzden tracy hogg un “yeni annelere mucize çözümler” kitabında baştan sona uykuyu anlatıyor. hatta “bebek bakım sorunlarına mucize çözümler” kitabını da alın ne demek istediğimi anlayacaksınız. bu kitapları okuyarak zaten eğitimi kendiniz verebilirsiniz. ben size kısaca şu kadar anlatıyım öncelikle en az bir hafta kadar uyku saatlerini not alacaksınız. onun da bir düzeni var çünkü inanın 😅 sonrasında uyku sinyallerini izleyeceksiniz ilk aşama “esneme ve göz kaşıma.” bunu gördüğünüz de bebeği yatırmanız gerekiyor. bu aşamada yatırılan bebek daha kolay uykuya dalıyor. eğer ilk aşamayı kaçırydıysanız ikinci aşama “objelere/ uzaklara dalma” “göz temasını kesme yani iletişimi kesme, mızmızlanma.” bu evrede işler biraz değişiyor hızlıca uykuya geçmeniz gerekiyor. eğer bunu da kaçırdıysanız üçüncü yani son aşama aşırı yorgunluk. bebek çok yorgun olduğu için uykuya dalmakta çok güçlük çekiyor. ağlama krizleri geçirebiliyor. bebeği “şşş pat” yöntemiyle sakinleştiriyoruz sonra yatağına yatırıyoruz. yani kulağına hafifçe “şşşşşş” sesi verip sırtına hafifçe pat pat yapıyoruz. sonra geri yatırıyoruz. ısrarcı olun vazgeçmeyin. bunun uykuya davet olduğunu uyku vaktinin geldiğini bir süre geçtikten sonra anlıyor ve öğreniyor. beşikte ağlatmayın, ağladığında her seferinde kucağa alıp şş pat yapıp sakinleştirin sakinleştikten sonra geri yatırın. saatlerini atlamayın bebekler kendilerini rutinin içinde güven de hisseder. eşim bebeğimize baktığı zaman mesela dün “ esnemiyor bu” diyerek uyutmadı ve yarım saat sonra bebeğimiz üçüncü aşamaya geldi ve normalde yarım saatte uyuyan bebek 1.5 saatin sonunda ancak uyuyabildi. burda da tuttuğunuz uyku saatleri notlarınızın önemi ortaya çıkıyor, ben her ne kadar o esnemese de uyku saatinin içine girdiğini biliyordum ama eşime bir şey demedim deneyimleyerek öğrensin diye 😂 3 ay 26 günlük ama 5 hafta erken doğdu o yüzden ben acele etmiyorum kendi başına uyumayı öğrenmesi için. ama sizinki tam ayında bence bir deneyin derim.