bebegimiopmelutfen benim bebeğim de 13 aylık ve çoklu besin alerjisi var. İki aylık olduğundan beri katı diyetteyim. Süt ürünleri, yumurta, tavuk (kanatlı hayvanlar), kırmızı besinlerin tamamı, kuru yemişler, susam, patates ve paketli gıdaların hiçbirini asla tüketmiyorum. Bebeğim ek gıdaya geçtiğinden beri aynı diyeti bebeğime de uyguluyorum. Kaşıntıları öyle bir düzeye gelmişti ki yanakları kaşımaktan kan içinde kalıyordu. Kan lekesi olmayan tek bir çarşafımız yok. Tırnaklarını üç günde bir kesip makinesi ile törpülememe rağmen asla fayda etmiyordu. Çamaşır deterjanı olarak Siveno ve tabii ki çift durulama, giysi olarak %100 pamuk, müslin kumaşlı ürünler kullanıyorum sadece. Kucağımda tuttuğum için bebeğimi toz tutacak tüm kıyafetlerimi dolaptan çıkardım ve sadece pamuklu bodyler / tişörtler aldım. Şampuan olarak başta Bioderma ABC, krem olarak da Mustela Stelatopia, Babe vücut balsamı kullandım. Ama asla çözüm olmadı. Kanamalar sonrası kortizonlu krem kullandım, ama sadece anlık iyileşme yarattı ertesi gün aynıydık yine. Bebeğimin 15 olması gereken IgE (genel alerji değeri) 493 çıktı. Yani çok çok yüksek. Çocuk immünolojide alanında gezmediğim doktor kalmadı Acıbadem Çocuk İmmünoloji, Medilife İmmünoloji, Ali Fuat Serpen Hoca, Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi İmmünoloji, hatta şehir dışında olan doktorlardan online tedavi bile aldık. Ama maalesef tamamen asla geçmedi.
Sonrasında Biopedia şampuan ve vücut losyonu geçtim. Yaraları için gümüş suyu kullanmaya başladım.
Şimdi 13 aylık ve IgE değeri 408. Yine çok yüksek, hatta bu sebeple 1 yaş aşısı olan kızamık aşısını doktorumuz ile aldığımız ortak karar sonrası yaptırmadık. 18.ayda yeniden geniş panel kan testi yapılacak, sonrasında tekrar konuşacağız süreci. Ama ben artık şundan eminim bizler ne kadar çabalasak da bu süreçte bebeklerimizin vücutları bu alerjileri büyüdükçe kendileri atacaklar. Ben hâlâ katı diyetteyim mesela, sadece sebze ve çok olmamak şartı ile kırmızı etle besleniyorum ama hâlâ kaşıntıları var bebeğimin. Kaşıntı damlası, şurubu kullanmamıza rağmen yer yer hâlâ en ufak bir streste (uykusu varsa ve uykuya dalmak ta zorlanıyorsa) kaşınmaya başlıyor. Bu bir süreç, biz sadece yavrularımız bu süreci biraz olsun ferah atlatsınlar diye çabalıyoruz. İnşallah en kısa zamanda bebeklerimiz ferahlar, daha huzurlu uyuyabilir ve istedikleri her besini yiyebilirler. 🙏🍀