lceLady Benim yaptığım su bardağı tam klasik su bardağına göre 1,5 su bardağı alıyor yani 300 ml. Ona göre yazacağım 🌸
(200 ml su bardağı ölçüsüyle)
3 su bardağı süt
1,5 su bardağı su
2 paket kuru maya
8 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 yumurta akı(sarısı üstüne sürmek için ayrılacak)
1,5 su bardağı sıvıyağ
Aldığı kadar un
Süt ve suyu ısıtıyoruz, ılıkken içine şeker, tuz ve mayayı ekleyip maya çözülene karıştırıyoruz. Sonra mayanın aktifleşmesi için 10 dk bekliyoruz. (Maya aktifleştiği için üzeri köpük köpük olacak) Sonra güzelce tekrar çırpıyoruz kokusu biraz çıksın diye. Yumurta akını 1 su bardağı yağı içine döküp iyice karıştırdıktan sonra unu göz kararı ekiyoruz. Hamur cıvık olacak, ele yapışır kıvamda olacak. Güzelce yoğurduktan sonra hamur elimize yapışmasın kolayca hamuru toparlayalım diye kalan yağı elimize dökerek hamuru yoğurmaya devam edeceğiz yoğurma işlemi bitince güzelce kapatıp karanlık yerde (sofra beziyle örtebilirsin) 1 saat mayanlamaya bırakacağız. Mayalanınca hamuru tekrar güzelce yoğuracağız ki maya kokusu çıksın pişince maya tadı gelmesin 👍 Son olarak istediğimiz şekilde şekil verip tepsiye diziyoruz. Tepsi de 5-10 dk mayalanmasını bekledikten sonra hamurları söndürmeden üzerine yumurta sarılarını sürüp fırına veriyoruz.
Bu tarifi yine bu platformdan çok sevdiğim biri vermişti (kendisi artık burda değil keşke olsaydı özledim onu da vurgulayayım😍) kopyala yapıştır yaptım sizde faydalanın 😍 gerçekten çok güzel oluyo 🤤