- Ayda bazı şeylerin ters gittiğini anladık ve ekranı hemen kestik .
oğlum
İşaret etmiyordu
Nesne bilmiyordu , komut almıyordu
Taklit yeteneği çok kısıtlı idi alkış bay bay gibi basit taklitler vardı
Bizi anlamıyordu
Aşırı tv izlemek istiyordu ( ee tabi sürekli çizgi film ile büyüdü )
Ortak dikkati yoktu çok zayıftı
Kelime yoktu hatta hece bile yoktu ede falan derdi hepsi gitmişti
Ağız burun bilmiyordu göstermiyordu
Tekerlek çevirmesi vardı
- Ayda
İşaret parmağı aktif kullanıyor istek ve ilgileri için
Nesne bilgisi çok fazla , komut alması ayına göre yeterli . Günlük hayattaki her şeyi anlıyor diyebilirim ( annene ver babana ver, al bunu masaya koy, ayakkabı mont çorap giy çıkar, çamaşır makinesi bulaşık makinesi ayırt ediyor , tüm evin odalarını biliyor hadi salona gidelim diyince benden önce gidiyor , diğer odalardan bile istediklerimizi getiriyor , tüm oyuncaklarını ayırt ediyor legonu, topunu, arabanı getir diyince eksiksiz doğru getiriyor, gözünü kapat diyince kapatıyor , herkesi ayrı ayrı tanıyor annene dede dayı gibi daha bir çooook komut alıyor her şeyi anlıyor )
Ortak dikkat çok iyi her saniye gözü bizim üzerimizde
Taklit yeteneği inanılmaz iyi ellerini kaldır yapıyoruz oda yapıyor , ayaklarımızı vuruyoruz oda yapıyor yani ne yapsak birebir taklit ediyor .
Ağzı burun popo ayak el daha bir çok yerini biliyor gösteriyor
Tekerlek çevirme hiç yapmıyor arabalarını sürüyor çarpıştırıyor
Oyuncakların hepsini anlamlı oynuyor
Yemek setiyle yemek yapıyor bize yediriyor , ayısına yediriyor , hatta sandalyesindeki robota bile yediriyor 😄
Anlamlı kelime yok ama ses çıktısı çok fazla bababa dede mama gak ak al aç gibi şeyler söylüyor
Kartlardaki her şeyi ayırt ediyor önündeki 4 kart koyuyorun soruyorum çekiç hangisi eline alıyor , musluk hangisi eline alıyor gibi . Birde kartlardaki şeyleri biz göstermeden taklit ediyor davul görüyor vuruyor gibi yapıyor , şşşt diye parmağıyla ağzını kapatan kız görüyor kartta aynısını yapıyor gibi ama konuşmuyor
Ne zaman konuşacak çok gelişti yaşıtlarından eksiği olduğunu sanmıyorum kelime dışında doktorumuz bekle bekle göreceksin 3-5 ay en az diyor . 5 ayıda bulabilir diyor kelime çıktısı of ıffff çok üzülüyorum .bu arada yukardaki gelişmelerin neredeyse hepsi 1 ayda oldu şimdi üzerine katlanarak gidiyor kelime hariç
Nerden izlettim bu ekranı 🙁