sabirsizbebek15 canım ben şoktan mis bakraçlık günlük sütünden alıyorum. Sonra kavanozda ölçüp üstünden 1-2 parmak boşluk olacak şekilde tencereye alıyorum 1-2 çorba kaşığı fazladan koyuyorum.sonra sütü ısıtıp serçe parmağımı5-6 saniye kadar tutabileceğim sıcaklığa getiriyorum. Çok sıcak olmayacak ama parmağını hafif yakacak şekilde olacak. Onları Kavanozlara alıp her kavanoz için 1,5 çay kaşığı mayalık yoğurdu ayrı ayrı küçük kaselere alıp her kaseye 1 yemek kaşığı sütten koyup yoğurdun topaklarını çözdürüyorum. Her kadeyi bi kavanoza koyup 3-4 tur karıştırıyorum. Sonra 2-3 kat havlu sardığım bir borcamın içine koyup yanlarını iyice sarıyorum. Kavanozların ağzı açık kalacak üstüne ince bir tülbent veya kağıt havlu koyuyorum toz vs düşmesin diye fırını borcamı koymadan önce 75 derecede 5-10 dk ısıtıp kapatıyorum
kavanozların olduğu borcamı fırına koyup 6 saat mayalıyorum sonra hiç ellemeden kapaklarını kapatıp buzdolabına koyuyorum sabah kadar bekliyor
böyle çok güzel tutmuştu. Maya olarak kullanılacak yoğurt iyi bir ev yoğurdu olmalı