Merhaba arkadaşlar,
Bugün 17 aylık bebeğimi ilk kez oyun grubuna götürdüm. Orada yine aynı ayda çocuklar vardı. Boyama, parkurda fiziksel aktiviteler yapma vb oyunlar oynandı. Bebeğim oyuncaklarla uzun süre oynayabilen bir çocuk olmadı hiç bir zaman. Ayrıca hiç yerinde durmaz hep hareketlidir. Ama açıkcası şimdiye kadar bu durumu çok sorgulamamıştım. Bugün oyun grubunda hiç bir şekilde oyunlara adapte olamadı. Örneğin bir tabağı boyadılar. Gösterdim nasıl yapması gerektiği defalarca ama boyamak yerine, boyayı eline sürmeyi, yemeyi falan denedi. Sandalyesinde oturmadı bile. Kalkıp gezmek istedi sürekli. Bambaşka bir kafadaydı süreç boyunca. Diğer çocuklar iyi kötü yaptılar. Ama bizimkine hiç yaptıramadım.
Bu durumda beni düşündürmeye başladı. Oyun ablasına sordum. Normal olabileceğini söyledi ama yinede içime kurt düştü.
Sizin bu aylardaki bebeğiniz verdiğiniz yönergeleri yapıyor mu? Benzer durumlar yaşayan var mı? Sizce bebeğimde dikkat eksiliği ya da hiperaktivite olabilir mi?
Lütfen fikir verin. Çok ihtiyacım var. Teşekkür ederim