nanelisekerr_ Rota canlı virüs aşılarından. Yan etkileri de fazla bu sebeple. Alerjik bebeklere ve bağışıklık sistemi problemi olan bebeklerde, bağırsak problemi (basit kabızlık, gaz ve ishalden bahsetmiyorum) olan bebeklere önerilmiyor. Aşı sonrası ishal ve kanlı kaka sık görülen yan etkilerdenmiş. Biz hiçbir yan etkisiyle karşılaşmadık. Bu aşıya soğuk bakan çok kişi var, gereksiz. Aşının yan etkileri, aşının koruduğu hastalıktan daha masum. Doktorunuz zaten aşıya uygun olup olmadığını da size söyler. Alerjik bebek anneleri de bazen göze alıp bu aşıyı vurduruyorlar. Rota gerçekten illet bir virüs. Yaşadığımız coğrafya da çok masum bir yer değil. Akın akın mülteci geliyor, virüsler allaaah taze kan diyerek saldırıya geçiyor :) Özel aşıları gerekirse imkanlarımızdan kısıp yaptırmalıyız, kredi çekmeliyiz ama yine yaptırmalıyız. Büyük ihtimal eczacınız bu yan etkiler sebebiyle önermemiştir.