Üç yıl önce baya araştırmıştık eşimle. Şu an nasıl bilmiyorum ama çok mantıklı gelmedi. Sonrasında da gittiğimiz şubenin önünde yatırım yapanlar toplanıp olay çıkarmışlardı haberlerde görmüştük. Evlerini teslim alamamışlardı.
Mantık şu: Belli bir para üzerinden giriyorsunuz. Mesela şu an sizin beğendiğiniz ev bir trilyon. Bu gruba girdiniz. Grup diyelim ki on kişi. Siz ay ay kira öder gibi para yatırdınız. Size en kötü onuncu ayda kura geldi diyelim. Ee üstünden aylar geçti, sizin beğendiğiniz ev artık 1 değil de 2 trilyon oldu. Ama içeride bir trilyonunuz var. Emin evim diyor ki ben sadece girdiğin parayı veririm üstüne karışmam. Sen istediğin şekilde ev bulamıyorsun o paraya zaten. Çünkü değer kaybediyor her gün. Paranı kesinlikle nakit vermiyor eline. İlla ev alacaksın. Şimdi alma istersen on sene sonra al diyor. Paran içeride kalacak. Ayrıca emin evime para öderken bir de oturduğun eve de kira ödemeye devam ediyorsun. Yani nereden tutsan saçmalık. Bir de kura sisteminde tanıdıklarına öncelik verdiklerini falan da duyduk sonrasında. Demem o ki neresinden tutsan elinde kalıyor. Bulaşma sakın.