Sabitlenmiş çocuklarla kaliteli zaman geçirmek postundan esinlenerek buraya oğlumla beraber her gün kaliteli zaman geçirmek adına neler yapıyorum onları yazmak istedim.
Tabii ki kaliteli zaman sadece çocukla saatlerce vakit geçirilmesi veya ona bir şeyler öğretilmesi değildir. Asıl kaliteli zaman çocuğun da bulunduğu ortamdan bulunduğu durumdan keyif almasıdır.
Ama şunu başta belirtmek isterim dikkat dağınıklığı olduğu için oğlumun her gün olmasa bile günaşırı veya iki günde bir dikkatini toparlayıcı oyunlar oynatmaya özen gösteriyorum.
Gelelim bugün neler yaptık.
Önce okuldan çıktı biraz okulun bahçesinde oynamak istediğini söyledi kısa bir süreliğine izin verdim.
Sonra bana koşma yarışı yapmak istediğini söyledi. Eve gelirken biraz yarış yaptık. Tabi sadece kaldırımdan gittik.
Eve geldik bahçemizde biraz bisikletini sürdü. Evde onunla birlikte bu aralar diline taktığı bir şarkının hem sözlerini söyledik hem de dansını yaptık. Tabii aralarda oyuncakları ile oynadı onları uzun uzun yazmak istemiyorum.
Bugün tombala tarzında bir oyun almıştım 5 yaş için ona gösterdim oynamak isteyip istemediğini sordum oynayalım dedi oynadık.
Ardından tekrar bahçeye indik sonra parka götürdüm o bisikletini sürdü müsait yerlerde bende karşına çıkıp bir şeyler söylediğim hoşuna gitti onun hoşuna gitti bunu da oyuna çevirdik böyle epey zaman geçirdik.
Evde önce ona ne yapmak istediğini sordum önce yine o son zamanlarda aklına taktığı şarkıyı söyledik dans ettik daha sonra kitaplardaki etkinliklerden mi yaparsın yoksa resim mi yapmak istersin dedim bana resim yapmak istediğini söyledi. Pinterest’ten yaşına uygun bir etkinlik buldum ve önce kurallı bir şekilde onu yaptık. Daha sonra kendi istediği şekilde resim çizdi istediği şekilde boyadı ve tabi bende çizdim öyle istedi.
Tekrar yine tombalayı oynamak istediğini söyledi onu da oynadık.
Tabii kendi kendine vakit geçirdiği zaman da oluyor ama ilgiye ihtiyacı olduğu için biz beraber çok vakit geçiyoruz. Çünkü babası yok.
Bu arada bizim her şeyimiz oyuna dayalı olduğu için giyinmeyi bile genelde oyunla yaparız. Kitap okuma vardı kendi istedi tabi yine zorlama yok. En son yatakta battaniyenin altına saklanmaca ve bir harften kelime türetmece oynadık tabi bunları da yine kendi istedi.
Onunla vakit geçirirken ki yaptıklarım gün gün değişiyor. Neredeyse hemen hemen onun isteğine göre gidiyorum yalnız başta da belirttiğim gibi dikkat dağınıklığı olduğu için biraz da masa başında bir şeyler yapmamız gerekiyor buradaki amacımız da zamanı geldiğinde sınıftaki arkadaşları masa başında etkinlik yapıyorsa onun da yapmasını sağlamak ve ortak dikkatini geliştirmek. Onun dışında çoğu şeyde de kendi seçsin diye seçenek de sunuyorum. Yalnız başladığımız işi en azından 10 dakika sürdürmeye çalışıyorum veya bitecek bir işse onu bitirmeye çalışıyorum çünkü bana böyle tavsiye edildi.
Bu tavsiyeleri ve ilerlemeyi hem terapi aldığımız çocuk gelişimciden, hem sınıf öğretmeninden, hem de dil terapisi için gittiğimiz eğitim kurumdan alıyorum. Bu arada diliyle alakalı sorular soracak olanlara da cevap vereyim. Bir dersine odyolog bir dersine de özel eğitim öğretmeni giriyor ve ikisi de kelimelerinin daha net anlaşılır olduğunu söylüyor zaten sadece sorun bazı kelimelerin biraz farklı söylenmesi gibi sorun vardı ama dedikleri de anlaşılıyordu ben biraz daha toparlasın diye gönderdim zaten ilk gittiğimizde de çok kısa sürede bir toparlanacaktır dediler. Oradaki özel eğitim öğretmeni zaten hiçbir sorunu yok sadece normala göre daha hareketli ama dikkati dağınık toparladığı an çok iyi performans gösteriyor dedi.
Bizim bugün yaptıklarımız bu şekildeydi buraya gün gün nasıl beraber kaliteli vakit geçirdik onu yazmak istiyorum belki 15 gün belki 30 gün 🙂🙂