Artık o kadar bunaldım ve doldum ki ağlamaktan başka bir şey yapamıyorum. Uzun olacak ama yazıcam.
- gün bugün en başından beri süt meme mücadelesinden çok yıprandım, ilk 4 gün sütüm gelmedi, sonra günlerce kolostrum zor aktı, neyse sütüm normale döndü dedim bu sefer bebeğim memeyi çok tutmadı, sarılık riski de var diye kaç ml içtiği bilinmeli dendi hastane tipi makine kiralayıp sağım yaptım günlerce öyle verdim sütümü, biriktire bitikte 3 saate bir 60 cc süt çıkarmaya çalıştım.
Son 5 gündür artık risk bitti bebeğim de memeyi tutuyor diye sağımı bıraktık, bebeğim deli gibi iştahlı emmek istiyor ama yok süt yetmiyor, önceleri anlamadım huysuzluk yapıyor memede uyumak istiyor sandım ama öyle değil son 4-5 gündür 5-6 saat aralıksız memede durmak istiyor, 10 dk emiyor gibi sonra uyuyor yerine kokuyorum ağlayarak uyanıyor sonra yine aynı en son dayanamayıp dün 6 saatlik bu döngü sonunda 1 ölçü mama verdim çocuk uyudu demek ki açmış dedim🥺
Doktorum mama verme diyor, süt sağ boşluklarda aç kalırsa onu ver diyor emzirdikten sonra süt sağıyorum 5-10 cc süt geliyor, bir memeyi 3 saat bekletip öyle sağdım 30-40 cc anca çıkıyor zaten sütüm olsa çocuk memeden emecek nasıl sağım yapıp takviye verebilirim 🤦🏻♀️
En son gece 1 öğün sırf mama verdim 6 saat süt birikti o zaman bir göğüsten biraz süt sızdı dolu doluydu bebeğim rahat rahat emdi ve 2-3 saat uyudu yani göğüslerim 6-7 saate anca çocuğu doluyor 😥
Memenin dolu olmasına gerek yok damardaki sütü çeker bebek diyorlar ama yok çekemiyor yani elimle sıkıyorum en boş halinde bile damla damla ince sızıyor süt var herhalde diyorum ama bebeğim emince çok kızıyor, çekiyor ağlıyor, az akıyor 10 kere çekip 1 kere yutabiliyor demek ki çok az gidiyor ağzına. Anneme gösterdim akışı normal mi diye o da süt var ama az gibi çok olsa sıkınca ince de olsa normal akması lazım seninki az az damlıyor diyor 🤦🏻♀️
Acaba memede uyumayı alışkanlık mı yaptı deyip emzik veriyorum, emziği atıp meme tutacak gibi ağzını aşırı büyük açıyor tok olunca böyle yapmıyordu demek ki yine aç diyorum.
En iyi anlama yolu çişli bez sayısı takibi ve kilo alımı dediler ama ona fırsat veremeden 24 saati tamamlayamıyoruz ki, o kadar uyumuyor ya da uyutmayıp meme isteyip ağlıyor ki mecburen 1 öğün mama 1 öğün de sağılmış birikmiş süt varsa onu vermek zorunda kalıyorum.
Ne yapacağımı şaşırdım az önce dayanamayıp 1 ölçü mama verdim ağlamadan 2 saat durdu 2 saat sonunda ağlamaya başladı aranıyor yine deli gibi, memeyi verdim biraz emdi uyudu yerine koyfum yine çığlık kıyamet ben şimdi yine mi mama vericem yani işin içinden çıkamıyorum. Süt arttırıcı ne duyduysam da yaptım yok olmuyor ya gerçekten sütüm çok az ya da benim oğlum o damarda denilen sütü çekemiyor. Ama o çekemese bile sağım da çıkardı onda da yok nolur bana akıl veren artık üzüntüden var olan süt de kalmayacak. Bebeğim memeyi çok istemese bu kadar üzülmüycem ama biberondan çok memeden emmek istiyor emiyor ama az az süt geliyor çok üzülüyorum. 😢