mucizem24 bu yazacaklarımı bebeğimi övmek için değil, olanı anlatmak için yazıyorum.
Ben de emzirmek için çok direndim ama sütüm yoktu ve kızım açtı. 2 ay emdi o da çok az. O dönem bana da mama içen bebek anneye bağlanmaz dediler; bebeğim bana bağlı değil, bağımlı. Şu an sırf o biraz açılsın, benden bağımsız dursun, oynasın, başkaları ile de durmayı bilsin diye köye geldim. Çok şükür biraz açıldı ama hala 5. Dakikada beni göremezse “anne” diye yanıma gelir.
Mama içen bebeğin bağışıklığı düşük olur dediler; bebeğim 19 aylık ve sadece 2 defa hasta oldu. O da biri yeğenimden, biri kayınvalidemden bulaştı. Kayınvalidemden bulaşan hastalık bana da bulaştı ki ben 6 günde, bebeğim 3 günde atlattık. Bunlar dışında bir hastalığı yok ama görümcemin bebeği anne sütü alıyor. 7 aylık ve 4. Kez antibiyotik kullandı daha 7 aylıkken. Yani bunu da eledik.
Mama içen bebekte zeka geriliği olur dediler. Bebeğim 19 aylık ve 150 yi geçkin kelimesi var ki kelimeyi saymıyorum artık. İstisnasız her kelimeyi söyler. Bir şeyi sorduğumda “evet, hayır” kavramlarını kullanmayı öğreniyor şu an mesela. Ufaktan 2 li kelimeler kullanmaya başladı. Puzzle, eşleşme kartları, bul tak, hepsini çok çabuk kavrar ve yapar. Eee bu da elendi? E şimdi soruyorum size, mama bir çocuğa ne yapabilir ki insanlar bu kadar düşman? Benim bebeğim 19 aydır huzurla uyuyorsa, her diş döneminde aç kalmıyorsa, gece uyandığında karnı doyuyorsa mama sayesinde. Onu üretenden de Allah razı olsun. Başka bir şey demeye gerek yok bence.