karahann lor verim. Peynir mayası alıyorsun. Sütün içine katıyorsun. Kaynamaya çıkınca bekliyorsun. Bu normal peynir oluyor. Parçaları süzüyorsun bir Müslin bezle falan. Ben geceden sabaha bekletiyorum. Altında kalan peynir altı suyunu tekrar ocağa alıyorsun. Normalde kesiliyor eğer kesilmezse az bişi limon veya sirkeyle kestiriyorsun. Tekrar beze koyuyorsun. Bu da lor peyniri oluyor.
Sütü limon ve sirkeyle direk kestirirsen bu süt kesiği oluyor. Süt kesiği 1 yaş altına yasak.