Esmabetul Aynı durumlar sesde uyumaya alıştırdım bir dönem ama oğlum kreşe gittiği için gündüz uykusu uzun sessiz ortamda uyuyor hep çıt dese uyanıyor pışpış yapıp uyutuyorum tekrar.Ben şunu anladım uyumak isteyen çocuk heryerde uyuyor zorda olsa..Direnir bazen 15kişinin içinde bile uyuyor.Meyve koyuyorum çizgi film saatine denk getiriyorum sende uyumak ister misin diyorum hayır diyor o zaman sessiz ol biraz kardeşini uyutup geliyorum diyorum tüm kapılar pencereleri kilitleyip küçük oğlumu odaya geçirip uyutuyorum zaten 5dakikada uyuyor..Çok uykusu gelmezse götürmüyorum götürme sebebimde sadece yatakta kendi kendine uyuyor yanında pışpış yapıyorum mecbur kalıyorum..Biri 3,5yaş diğeri 7,5aylık.Önceleri çok ses yapıyordu şimdi artık alıştı anlıyor bak sessiz olacağım diyor uzanıyor birlikte uyutalım mı diyorum sesden değil de garip oyuncak vurmaları ,araba yarışı yapması bunlar etkiliyor korkuyor..