Emzirme süreci gerçekten çok zor, üstelik çok sık yaptığımız bir eylem ilk zamanlarda ve asla hazırlıklı olmuyoruz ne karar araştırıp etsek de uygulama aynı olmuyor. Ben de bebeğe memeyi nasıl tutturacağım, emzirme pozisyonları neler, vb bir ton şey bakmama rağmen aşırı zorlanmıştım.
Normal doğum yapmama rağmen maalesef hemen sütüm gelmedi, bebeğim de zaten memeyi tutamadı, mecbur uçla emzirmek durumunda kaldım.
Sonra uçla emzirmek arkadaşın da yazdığı gibi sürekli sterlizasyonu, hazırlanması gibi şeylerden dolayı külfet geldi, bırakmak istedim, bıraktım, bebeğim de artık memeyi tutabiliyordu ama bu sefer meme uçlarım yara oldu ve yeniden silikona dönmek zorunda kaldım. Böyle gel zaman git zaman uzun süre silikon uç ile emzirdim. Bu sefer de nasıl bıraktıracağım paniği başladı.
Naçizane tavsiyem lütfen stres yapma her şeyden önce. Her şey yoluna giriyor. Bebeğin henüz çok küçük, emme refleksi yeterince kuvvetli değil, çenesi yeterince güçlü değil. Emzirmek senin için zor olduğu kadar, emmek de onun için zor bir aktivite. Önemli olan bebeğin ve sen travmatize olmadan sütünü alabilmeye devam edebilmesi.
Bazı şeyleri çok fazla öcüleştiriyorlar, hem bebeğin güçlenip hazır olduğunda, hem de senin psikolojin müsait olduğunda yeniden denersin, biraz da olsa zaman ver o da biraz pratik yapmış olsun senin de memelerin terbiye olsun.
Bıraktırma için YouTubeda çeşitli videolar var, zamanı geldiğinde onları izleyip fikir edinebilirsin. Silikon ile emzirmeye başlayıp meme ucun iyice çıkınca hızlıca çıkarıp memeyi direkt vermeyi deneyebilirsin. Zamanla silikon ucun deliklerini büyütüp en son ucunu kesip kademeli memeye geçirebilirsin.
Bende ise yarayan bebeğimi futbol tutuşu ile emzirmek olmuştu.
Arkadaşım 2,5 ay civarı bebeğin tutuşunun birden mükemmelleştiğimden bahsetmişti. Gerçekten de öyle oldu bizde de. Hatta bu satırları bile emzirirken yazıyorum :)
Şimdiden iyi şanslar dilerim 🙏🏻