Benim bebeğim 4,5 aylık. Sabah 7’de kalkıyor. 7’den sonra kesinlikle tekrar uyutmuyorum. En az bir, en fazla iki saat ayakta oyalıyorum. Bu şekilde bir saat uyuyup iki saat ayakta kalıyoruz. Sonrasında akşam 6’dan sonra gündüz uykusu artık yaptırmıyorum. Akşam 8 gibi zaten kendisi bayılıyor. Ama tabi destekli uyuyoruz maalesef. Göğsümde uyuyor sonra beşiğine alıyorum. Akşam 9’da uyanıyor. Eşim sonrasında hep uyutuyor ki gece sürekli göğsüm için kalkmasın. Bu şekilde 10’a kadar aralıklarla uyanıyor. 10’dan sonrada derin uykuya dalıyor ve ben gece 3-4 arası rüya öğünü yaptırıyorum.
- sabah kesinlikle erken kalkmalı ki akşam erken yatsın.
- akşam 6’dan sonra uyumasın ki gece uykusundan çalmasın.
- rüya öğünü yaparsa kendisi uyanmaz ve tekrar daldırmak için uğraşmazsınız.
Bunları iki hafta gözlem yaparak saatlerini not alarak öğrendim. Ayrıca uyku eğitimlerini okudum hep. Her bebeğin dinamiği farklı. Annesi daha iyi bilir 🌸
Şu an atak haftasında olduğumuz için değişiyor tabi saatler. Bence çocuk huzurluyken deneyin ve mutlaka 10 gün kendi evinizden çıkmayın. Kendi yatağında uyusun. Ayrıca akşam 8-9 arası mutlaka gece uykusuna geçmeli ki hormonlardan yararlansın. Çok zor umarım bu şekil devam ederiz 😅