edanurzaynep Çok geçmiş olsun. Kızım 3 aylıkken bronşit oldu hastaneye yatırmak istediler fakat hastane çok kötüydü ve hiç hijyenik değildi. Olası bi enfeksiyon kapma riskine karşı gerekli evrakları imzalayıp tedaviyi evde kendim uygulamak istedim. Günde hemen hemen 6 defa bırun temizliği, 12 saat arayla sabah akşam olmak üzere antibiyotik ve hava cihazıyla toplamda 15 günde atlattık çok şükür. Hırıltı ve balgam için ekstradan bi tavada zeytinyağı ve karabiber yaktım, ılıttım ardından süzüp bi kavanoza koydum sabah akşam sırtına ve göğsüne masaj yaparak sürdüm. Üzerine bez koyup kıyafetlerini giydirdim ve en önemlisi bol bol emzirdim. 7 aylık bebeğiniz ek gıdaya geçmişsinizdir bol bol su verin, su ciğerleri yumuşatır. Gün içerisinde yüz üstü geçirdiği zamanı arttırın balgamı o şekilde kusarak daha rahat atacaktır. Hava makinesinden sonra da yüzüstü çevirip sırtına masajla pat pat yapıp balgamı atmasını sağlayabilirsiniz. Bronşiti olan bebekler genelde hırıltı ve nefes almakta güçlük çektiği için çok terlerler terini muhakkak takip edin üstünde soğumasına müsaade etmeyin. Evinizi kaldığı odayı gün içerisinde sürekli havalandırın. Bronşiti olan bebeklerde genelde ilerleyen zamanlarda alerji de çıkabiliyor. Toz akarı, parfüm, deterjan, el kremi gibi şeylerde tetikler. Evde en çok toz toplayan yer ise perdelerdir. Elektrik süpürgesinin koltuk temizleme aparatını takıp 2-3 günde bir perdeleri çekmenizi tavsiye ederim. Kusura bakmayın biraz uzun oldu. Zorlu ve sabır isteyen bir süreç bebeklerin bronşiti olabildiğince erken atlatması çok önemli. Umarım benim edindiğim tecrübeler işinize yararlı olur. Tekrardan çok geçmiş olsun inşallah🙏 🌸