yec Satın almayıp sahiplendiğiniz için tebrik ederim. 🙌 Yıllardır kedi besliyorum, 4 kedi 1 insan yavrum var ellerinizden öper 😅 Öncelikle sahiplendiğiniz patili bebiş de artık evinizin bir ferdi. Evlatlarınızın ihtiyaçları gibi kedinizin de ihtiyaçları var. O da bizim gibi acıkıp, susayıp, hastalanabilir, yaramazlık yapabilir, ilgi isteyebilir. Bazen istemeden de olsa eşyalarınıza zarar verebilir, bebekleriniz onu sıkıştırınca kendisini korumak için tırmalayabilir. Bunun bilincinde olarak sahiplendiğinizi düşünüyorum 🌸
8 haftalık kedi yavrudur henüz, yaşadığınız şehirde güvenilir, işinin ehli bir veteriner kliniği bulmalısınız. Her şehirde hatta her ilçede fiyatlar değişkenlik gösterir. Önce iç dış parazit, sonrasında karma ve kuduz aşıları yapılacaktır. Veteriner hekiminiz aşı zamanlarını size bildirecektir. İlk etapta mamasıydı, aşısıydı, eşyalarıydı derken bir tık fazla masraf oldu diye düşünebilirsiniz, üst üste geldiği için. İç dış parazitini 2-3 ayda bir yaptırıyorsunuz. Karma aşı yavruluk döneminde 2 doz, yetişkinlik döneminde her yıl tek doz olarak tekrarlanır. Kuduz aşısı da ilk dozdan sonra kedinizin yaşına, yaşadığı bölgeye, sağlık durumuna göre her yıl ya da 3 yılda bir tekrarlanır.
Zamanı geldiğinde kedinizi lütfen kısırlaştırın ve en en en önemlisi lütfen camlarınıza kedi teli taktırın. Yüksekten düşme sonucunda ölme, sakatlanma, felç kalma gibi birçok sorunla karşılaşmamak adına önleminizi önceden alın lütfen. 🙏
Kaliteli mama birçok sağlık sorununun önüne geçer, ucuz mama size kat kat fazla veteriner masrafı olarak geri döner. Merak ettiğiniz bir şey varsa sorabilirsiniz şimdilik aklıma gelenler bunlar 🙏🌸