benbiranneyim123 benim oğlumda 11,5 aylık her bebek farklıdır yani kıyaslama yapmayın bence. 8-9 aylıkken el sallama alkış gel gel bye bye yapmaya başlamıştı . 10. Ayından sonrada gösterip istemeye başladı suanda da ıııı ııı diye işaret ediyor istediği şeyi . Ama bu alkışı el sallamayı falan ben uzun zamandır ona yaptırıyorum 4, aydan beri mesela her uykuya giderken evde biri yoksa bile kedimize yada işte oyuncaklara bye bye biz uymaya gidiyoruz diye elini tutup sallattım bende el salladım, sonra bişeyi başardığında alkışı elini tutup yaptırdım bu şekilde hergün bi çok kez ona yaptırıyordum mesela babası işten geliceginde kapıyı açmadan gel babası gel diye elimle gel gel işareti yapardım arkaskna babası gelirsi onuda öyle öğrendi