CocukluKadinManifestosu konuşma terapistleri genel kanı olarak 24. Ayda iki kelimeli cümle bekleriz diyorlar evet. Zaten 24-25. Aydan sonra bizde artık bir sorun mu var acaba diye düşündük fakat konuşmamasına eşlik eden başka bir sorun yoktu şükür. Bizim çocuk doktoru da aynı bu şekilde dedi 3-4 yaşa kadar sürebilir bu durum diye. Kendi oğlundan örnek verdi. O zamanlar çocuğa muhabbet kuşu suyu mu icirmemisler deve dili mı yedirmemisler bu şekilde örnek verdi her şeyi yapmışlar ama geç konuşmuş. Şuan tıp okuyormuş mesela. Yani konuşmamasına eşlik eden herhangi bir sorun yoksa zamanı geldiğinde konuşacağını söyledi kendi deneyimlerinden. Komut alması,göz teması, iletişimi, sosyal etkileşimi vs bunlar iyiyse sorun yok. Tersini düşündürüp evham yaptıran doktor da yol değil .Bende bu konuda saldım diyebilirim. Çok şükür sağlıklı. Algısı yerinde. Beni anlıyor, uzun uzun cümleleri anlayıp yerine getirebiliyor, kendini ifade edebiliyor, tuvalet eğitimini de 2 günde kaptı 2 yaşındayken. O zaman kreşe gitmiyordu. Şimdi 1 aydır falan kreşe gidiyor. Biraz çekingendi insanlara, ona epey etkisi oldu. Sosyallesti. Konuşma olarak da çogu kelimeyi tekrar ediyor artık. Tekrar ettiği kelimeleri de kelimeden sayarsak zaten çok kelimesi oluyor. Ama önemli olan tekrar ettiği kelimelero anlamına uygun yerde ve farklı alanlarda genelleyip kullanabilmesi. Kullanıyor da şükür olduğu kadar. İkili cümleler de biraz var dediğim gibi. Gerisi gelecek inşallah inanıyorum. Kaygı duymayi bıraktım. Bu onu kontrolüm altında takip etmeyeceğim anlamına gelmiyor tabi. Ben onunla geçirdiğim anlari kaliteli tutmaya çalışıyorum elimden geldiğince. Gerisi onun alıcı dilini genişletip ifade edici diline dökmek olacak. Onunla zaman geçirmeyi önemsiyorum, bu zamanlar bir daha gelmeyecek, bol bol oyun oynuyorum, dünyasına girmeye çalışıyorum. Annelik delilik tabi. Ne yapsam da gün sonunda bir vicdan muhasebesi,yetememe duygusu beni bekliyor.