mervee345 uyku sinyallerini takip edin. özellikle esnerken yakalarsanız daha fazla yorulmadan uykuya yatırın. esnemeleri kaçırdıysanız ikinci adım objelere dalma, uzun boş bakma evresi var. kafayı öteye çevirir sizinle göz teması kurmaz ve herhangi bir yere dalar bu onlar için “bu kadar iletişim yeter, yoruldum, uykum var” demek. hemen uykuya yatırın. üçüncü evre aşırı yorgunluk oluyor ki en zor o evrede uykuya dalıyor bebekler. nasıl ki bizler çok yorgun olduğumuzda zor uyuruz onlar için de aynısı geçerli aslında. o yüzden öncelikle yapmanız gereken uyku sinyallerini takip etmelisiniz. bir de şöyle bir dipnot var bazen ilk evre de bile yakalasınız ağlar. bebek orada deşarj olur. bunu da şöyle düşünebilirsiniz hani bazen bize de olur ya “şöyle bir uçurumun kenarında avazım çıktığı kadar bağırsam keşke çok rahatlarım” buna benzetebilirsiniz, bebeklere de bizim gibi hatta bizden daha çok gün fazla gelebilir. onlar için şu an dünya sonsuz uyaranlar silsilesi ve anne karnı gibi sessiz sıcak güvenli bir yer değil unutmayın 9 ay boyunca öyle bir yerde yaşadılar. bir koku, bir ses, aklınıza gelebilecek her şey onlara fazla gelir. ve bu fazla uyarılmışlığı ağlayarak atarlar. demek istediğim yani bazen ağlaması iyidir 😅 bir de bebeğiniz henüz küçük olsa da gece-gündüz ayrımını 2. ayda öğretmeye başlayabiliyorsunuz. eğer bu ayrımı öğrenirse uykuları daha rahat geçer hem onun için hem sizin için 😬