balbebek21 pazar araştırması yapmanız gerek, lokasyon, reklam, ihtiyaç ve en önemlisi sermaye. Bizim pastanemiz var yıllardır daha yeni fırın kafeye çeviriyoruz. Hem üretim hem muhasebe hem satış hepsi birer çok büyük sorumluluk. Malzemeci ayrı dert, kıl müşterisi ayrı. Bir hafta önce aldığın malzemeyi bir hafta sonra zamlı alıyorsun, hele kaliteli yağ un vs kullanıyorsan daha zamlı oluyor haliyle. Ayrıca böyle bi işe kalkışırken aa yap hep geliriz orda toplanırız siparişleri senden alırız diyenler seni ilk unutanlar dükkanın önünden geçmeyenler oluyor.. Depremde yerimiz yıkıldı, birkaç ay sonra yeniden sıfırdan birsürü masrafla yeni bir yer açtık kira. Dükkan sahipleri de kira konusunda asla alttan alıcı veya destekleyici olmuyorlar onu belirteyim, hele dükkan iş yaparsa da kira artırım vs oluyor.
Olumsuz kısımları böyle fikir sorduğunuz için kendimce yazmak istedim malesef. Ama diyelim ki Allah yürü ya kulum dedi, çok güzel iş hemde çok keyifli. Umarım herşey gönlünüzce olur. 🌸