Cutemom07 Kızlar merhaba dün 7 aylık kızım altını değiştirirken kıyafetini alacaktım bir anda düştü nasıl oldu anlamadım. Doktorumuzu aradık 50cmdi yükseklik sınır olduğu için götürün dedi. Bir belirti yoktu keyfi yerindeydi zaten hemen ağlayıp 1-2 dakikada sustu ama ben çok korktum. Hastanede tomografi çektiler çok şükür temiz çıktı ama benim içime dert oldu buradaki postları okurken tomografinin radyasyondan dolayı Allah korusun ileride hastalık olabiliyormuş. Çok endişelendim bir şey olmaz değil mi. Ben çok pimpirikdim tam kendimi rahatlatmıştım böyle bir şey oldu. Çok kafama takıyorum o daha çok masum benim yüzümden düştü bir de benim yüzümden radyasyona maruz kaldı diye hemde boşu boşuna belirti falan olmadan neden çektirdim ki ama çekilmesede ya bir şey olursa niye çektirmedim ki dicektim. Lütfen yardım edin eşimde bana çok kaygılısın diyo takmıyor bile kaldım korkularımla başbaşa
gulshhh Cutemom07 Benim kızımda gece uyurken yataktan düştü cok az ağladı eğer kusarsa morarirsa zarar görmüş demektir çocuklar illaki düşecek ne kadar üstüne dussekte olacak olan oluyor endişelenmeyin biseycik olmaz geçmiş olsun ☺️
karadenizl Cutemom07 cnm bnm büyük oğlum 9 yaşında girdiği emarın haddi hesabı yok illaki radyosyana maruz kalıyolar ama başka seçenek yok çok fazla detaylı düşünüyon bn öleyim o zaman 😅 Çok geçmiş olsun bu arada 🌸
biraslananasi Cutemom07 dün 8 aylık bebeğim yataktan düştü doktoru aradım oda 4 saat gözlemle uyutma. Kusma göz kayması uyku hali yoksa getirme boşuna tomografi almayalım dedi. Doktorunuz tedbirli davranmak istemiş heralde ama keşke öncesinde bekletseymis biraz. Sarımsak iyi geliyor diye duymuştum radyasyon için
Bulum Cutemom07 Bebekler için tomografi dozunu düşürüyorlar diye biliyorum. Takip de edilebilirdi ama sıkıntı da çıkabilirdi sonuçta. Dr tedbirli davranmış. Bence canınızı sıkmayın geldi geçti. Siz bebeğe dikkat edin aklımıza gelen başımıza geliyor bebeklerle. Nasıl oldu diye kalıyoruz hepimiz. Geçmiş olsun.
tuanamoms_07 Soğan, sarımsak, portakal suyu radyasyonun etkilerini azaltıyor. Herhangi birini verirsen en azından etkisi azalacaktır
Cutemom07 gulshhh İlk çocuk olduğu için doktorlara uydum gerçekten büyüklerimizi dinlemek lazımmış. Doktorlar sadece prosedürü uyguluyor. Hiç zararı var bilginiz olsun bile demiyorlar. O an panikle çektirdim biraz düşünseydim bunu akıl edicektim bu çocuk daha kaç defa düşücek her seferinde tomografimi çekilir diye ama işte ne kadar okumuş ol kültürlü ol annelik sana her şeyi unutturuyor çok çok pişmanım
Cutemom07 karadenizl Çok teşekkürler, inşallah emar tehlikeli değil diyorlar Rabbim sizinkini de korusun
ekimkizi_ Burada kar zarar dengesine bakmak lazım iyi olduğunu öğrenmek için röntgene de ihtiyaç vardı siz üstünüze düşeni yapmışsınız üzülmeyin.
Cutemom07 Bulum Çok sağolun. Üstüne o kadar titriyorum ki nasıl oldu anlamadım. Takip etmemiz lazımdı boşu boşuna nasıl tomografiye soktum aklım almıyor çok çok üzgünüm. Sonuçta her düşmede belirti olmadan tomografiye mi alıncak.
ekimkizi_ Cutemom07 sağlik olsun bunlar hep tecrube annelik de her adimda kendini sorgulama hali malesef🥺
Cutemom07 ekimkizi_ Çok acı bir tecrübe ama 😔 İnsan ilk çocukta bilmiyor işte bir daha asla götürmem bariz bir şey olmadığı sürece
Tunaveannesi16 Cutemom07 Öncelikle geçmiş olsun. Doktor doğru olanı yapmış evet gözlemleyebilirdiniz falan filan ama ne olacağını bilemezsiniz diyelim mi çektirmediniz herhangi bir belirti olmadı ama yine bir şey çıkabilirdi. Bununda örnekleri var. Boşu boşuna üzülmeyin. Doğduğu andan itibaren radyolojik çekimler yapılan çocuklar var. Öyle ya da böyle bir şekilde maruz kalabilir. İçinizi ferah tutun bir şey olmaz. Benimde bebeğim düşse etse ki daha küçük bebek sizinki de bende çektirirdim. Burda doktor doğru olanı yapmış. Sizde doğru olanı yapmışsınız. Korkmanıza gerek yok endişelenmeyin geçti gitti düşünmeyin artık
Cutemom07 Tunaveannesi16 Belirti olmadanda bir şey olabilir miydi? Ya işte annelik hep kaygı meselesi anne olduktan sonra çok kaygılı bir insan oldum😔 Çok teşekkür ederim
elmacekirdegii Cutemom07 hiç bir şey olmaz. Doktorlar hepsini hesaplayarak kar zarar düşünerek karar verirler. Çekilmese bu sefer de ilgilenmedi gönderdi olurdu. Benim oğlum ilk doğduğunda başında sefal hematom vardı doğum kaynaklı kanama. Ultrasonda baktılar kafatasını geçiyor mu diye emin olamadılar biz de çektirdik emin olabilmek için. Evet üzüldük başta ama çekilmeseydi ve bir şey olsaydı daha çok canımız yanardı. Emin olun doktorlar forumdaki annelerden daha iyi biliyor. Zararı büyük olsa yapmazlar.
Cutemom07 elmacekirdegii Kendi doktorumuzda öyle dedi kar zarar oranına bakılmıştır dedi. İnşallah Rabbim hepimizin evlatlarını korusun. Çok teşekkürler yanıtınız için
Bersahefem Bulum senli ve emir kipiyle konuşma bence sende.genelde post sahibine cvp verildiği için post sahibine yazdın sandım.