Kızlar 18. Aydan selamlar
19’a girmek üzereyiz ve ben en başından planladığım gibi kademeli sonlandırma yapacağım.
Öncelikle 1 yaş doğum gününe doğru yavaş yavaş gündüz emzirmelerini bıraktık. Sürekli artık büyüdüğünü, memeye eskisi kadar ihtiyacı olmadığını hatırlattım. Meme yerine su ve yiyecek teklif ederek arayı açtık.
1 yaşından sonra sadece akşam üstleri ben eve gelince ve gece emiyordu.
Bir süre böyle devam ettik sonrasında 2 ay önce de akşam üzeri emmesini kestim. Yine konuşarak ve akşam yemeğini öne çekerek.
Her zaman yaptığı gibi ben eve gelince emdiği koltuğu gösterip ıh ıh diyerek oturmamı istiyordu😆 olmaz annecim şimdi yemek yiyeceğiz diyerek erteledim, biraz mızıkladı ama meme yemekten sonra diyince onu da kabullendi.
Sonra emme olayı sadece akşam yatmadan önceye evrilmiş oldu.
Geçtiğimiz bir hafta on günden beridir de konuşma sıklığımı arttırdım. 2 yaş doğum günü yapacağımızı söylüyordum o da üff yapıyordu 😂 mum üfleyecekmiş.
Evet annecim mum üfleyeceksin ve artık abi olacaksın, memeden süt içmeyeceksin diye konuşuyorduk her gün.
Normalde memede emerek uyuyordu ama 5-10 dk emmesine izin verip meme artık yoruldu biraz uyusun, hadi sen de bana sarılıp uyu dedim. Nasıl tepki vereceğini bilmiyordum ama hıhı dedi 🧿😄 bence bazı şeyleri biz kafamızda büyütüyoruz çünkü bebekler sandığımızdan çok daha zeki.
Bu bir haftadır da beş dk emip sonra bırakarak uyudu. Memeyi bıraktıktan sonra biraz sırt kaşıdık, biraz oopoya pat pat yaptık. Tabii en önemli nokta tüm bunlardan evvel akşam rutinlerimizi tamamlayıp öyle yatağa girmek; diş fırçalama, pijamaları giymek, kitap okuma vs. Bu rutinler olunca bebeler bu işin sonunun uyku olacağını bildiği için zorlamıyorlar.
Bir de bu aralar uyku zamanımız yatsı ezanına denk geliyor, onu da duyuyordu. Onun için de hoca artık gece oldu çocuklar uyusun diyor dedik😄 onu da kabullendi, amin oldu mu uyuyor hemen😄
Ve en son gelişmeyi yarım saat önce yaşadık;
Uyumadan önce babasıyla oynadılar koşturdular vs. Sonra yanıma geldiler. Rutinlere başlamadan önce bu gece memesiz uyuyacaksın meme biraz dinlensin dedim. Hıhı yaptı gene. İçimden dedim aman yarabbim acaba mı😁
Sonra rutinlerimizi yaptık. Kitabımızı okuduk ışıkları söndürdük. Gene bi elle hafif yokladı ama 😅süt yok bu akşam su var dedim suluğundan epey bir su içti kitap okurken. Sonrasında sarılabilirsin dedim sarıldık. Biraz döndü sağa sola, gene ayak ve sırt kaşıttı sonra tık🧿🧿🙏🏻
Hiç bir travma stres vb yaşamadan üstelik doğduğundan beri aralıksız emen meme aşığı bir bebe olmasına rağmen başardık. Üstelik en büyük gelişme bu son bir haftada oldu.
Premanın emzirme bıraktırma videosunu da tam üç defa izledim. Onun da çok faydasını gördüm, kafama takılan bazı noktalarda da kendi taktiklerimi uyguladım.
Tabii ki şuan tamamen bırakmış değil, gece derin uykusunda ve de sabah uyanmaya yakın isteyecek ve ben emzireceğim. Ama bu kalan 5 ayımızda da onlara veda edeceğiz ve ben üzerimdeki bu stresi attım çok şükür. Her kafadan ayrı ses çıkıyordu, kimi dedi ki ayvayı yedin artık asla bırakmaz, kimi dedi ki sabırtaşı kullan, şunu yap bunu yap. Ben ise kalbimin sesini dinledim ve bunu çok sevdim 😍😍 bir gün gelecek ve ikimiz için de travma olmadan hatta farkına bile varmadan memeyi hayatımızdan çıkarmış olacağız. ❤️👍🏻