Mnpd karar verip çok çok net davranmanız lazım. Kiviramayacagini sizi ikna edemeyeceğini bilmesi lazım. Tv kapatın kumanda ortadan kaldırın o uyanıkken açmayın. Telefon sadece gerekli zamanda siz konuşup yine kaldirin kesinlikle görmesin. O uyurken elinize alırsınız. Oyuncakların hepsini kaldirin sadece 5 adet kalsın.
Tuvaletinize girin çocuk dışarda istediği kadar ağlasın. Lütfen net olun sınırlarınızı net çizin ve anlatın tuvalet mahrem bir yer oraya iki kişi girilmez..
sıkılacak sıkılmalı sıkılsın bunlar sizi korkutmasın. Tabi ki evi zindan gibi yapmayın eğitim kitapları var yükselen zekanın ya da konuşmasını destekleyen kitaplar onları gösterin. Başta ilgilenmeme ihtimali yüksek bol bol dışarı çıkın dışarıda yorulsun bebek arabasında dışarıda uyusun sakinlesir.. parklara gidin eğlensin insanlarla iletişime geçsin yavaş yavaş.. telefon tv den bir hafta uzak tutmayı bu şekilde başarırsanız zaten çocuğun psikolojisinin olumlu yönde değiştiğini göreceksiniz.
Paketli gıda almayın. Rafine şeker kesinlikle tüketmesin agresif olmasına gereksiz hareketlenmesine sebep oluyor. Daha çok sebebi var da şimdilik bunu bilseniz yeterli. Onun yerine kuru incir kayısı meyveler verin.
Çocuk sakinleşir evde kendi vakit geçirene kadar o beş oyuncağıyla ilgilenene kadar tv telefon gösteren kimsenin evine gitmeyin. Kimseyi de davet etmeyin. Size saygı duymadan insanlardan uzak durun.
Anne baba kayın valide kayınpeder bunlarla konuşun. Çocuğun sakinleştiğini gösterin bu şekilde ilerliyoruz telefon gösterilmeyecek lütfen cebinize çantanıza koyun çocuğa vermeyin deyin. Vermeye kalkarlarsa ailelerinizle aranıza keskin mesafeler koyun. Görüşün tabi ki ama atıyorum çocuğunuzun uyku saatine denk gelecek şekilde olsun. Veya uğrayın 1-2 saat içinde kalkın. Dışarıda görüşün piknik vs yapın o sırada görüşün çocuk parkta oynasın o sırada görüşün gibi.
Eğer net olmaz ne yaparsa yapsın derseniz çocuğunuz sizin ebeveyniniz olur. Sizi o yönetir telefonunuzu ne yapacağınıza ne zaman uyuyup uyanacağına kendi karar verir kendini haklı görür ne isterse onu yer agresif sinirli mutsuz bir çocuk olur. Siz de onu tatmin etmeye çalışan hizmetkarı olursunuz. Bu çok çok net. Ne yaparsam ne oluru iyice düşünün ve dediğim şekilde bagimliliklardan kurtarın bebeğinizi. 1-2 hafta dayanın. Çocuğunuza kimin ebeveyn olduğunu gösterin. O kabul edecek böyle de eglenebiliyorum diyecek. Kiviramiyorum dediğini yapayım bari diyecek. Tabii ki baba ile görüşün beraber alın bu kararları. 10 dk izlesin gibi bir karar da olmasın. Net olun asla deyin. Zaten sokağa bile çıksanız ekran görüyor çocuk. Çocukların zihinleri o ekranın geçişlerine dayanamıyor. Zaten çocuklara ilk 2 yaş 0 ekran sonra 5 dk vs çoğalıyor. O 5 dk yi zaten avm lerdeki bilboard geçişli ekrandan bile karşılar. Yani hayatımızın içi olmus ekran..
İnsAllah bebeğinizi ekrandan kendinizi kölelikten kurtarabilirsiniz..