Ebruarslan çok doğru hissediyorsunuz. İnşallah bir an önce başka yolkar bulun. Artık tvnin zararları ortada yıl 2020 bilgi teknoloji çağında herkes zararlı olduğunu biliyordur. Ama malesef bahanlerimiz var! “Ama ne yapalım yemek yemedi, iş yaptırmıyor!” Birde “ tv siz nasıl vakit geçiriyorsunki “ diyenler var “hiç açmamak lazım öyleyse” evet açmıyoruz dizi, film, haber, eğlence programı, ... hiçbirşey açmıyoruz. O uyurken izliyoruz çok istiyorsak tabletten kaçırdıklarımızı. Evet haklısınız yemek yemeyen çocuk çok zor ben kendimden biliyorum 15 aylık olana kadar ağzına lokma sokamadım. Ama tvden tabletten yardım almadım! Ben başarıcam dedim. Hiçbirşeysiz oyuncaksız oturduk masaya olucak olucak diye diye yedirdim. İş konusunda yapabildiğimi yapıyorum. Müsade etmiyorsabırakıyoruz. Olduğu kadaryada eşim işten gelince tamamlıyorum. Yada çok acil yapmam gereken birşey varsa bir ambalaj mesela veriyorum eline, süt kutusu, kendi damlalarının kutusı bi r mutfak eşyası, meselatahta kaşık, silikon servis kaşıkları incelerken oynarken bitiriyorum. Plastik kaplar bazen mama sandalyesine koyuyorım izle hadi beni diyorum yemek falan yaparken onada oyuncak meyve sebze tencere veriyorum ben keserken kesiyor ben tencereye atarken tencereye atıypr karıştırıp pişiriyoruz. Kızım 21 aylık tırmanıyor koşuyor dolapları karıştırıyor. Ama Hallediyoruz. Daha küçükken hiç sorun olmuyordu. Pusete koyuyordum şarkı söylüyordum ona, bir iki iltifat, arada kafamı çevirip cee, bulaşık yıkarken deve cüce oynadım ona ayakta deve bulaşığı yerleştirirken cüce acaiyp eğlendi 10 aylıktı yatağının korkuluklarına tutunup deve cüce oynamaya başladı. Kendi kalkıp oturarak. Evet çok zorlandım bulaşık yıkaken, iş yaparken, mesela ütü yaparken “ütü ne yapıyor ütü?! puf puf puf buhar yapıyor, elif ne yapıyor?! elif püf püf püf tükürük yapıyor” diye diye kahkahalarla ütüleri tamamladık. Oyunhalısına koydum pusete koydum nasıl rahat edecekse bir yol buldum. Evet normal iş yapmaktan daha zorlayıcı bu şekilde yapmak. Ama tv nin önüne koyamazdım zararlarını bile bile! Ben daha da 3 yaşına kadar izletmeyeceğim 3 yaşi ından sonrada günde 15dk ancak ve ancak benimle izler. Çünkü oradan bir yanlış öğrenirse bunu farkedip düzeltemem, bu yüzden birlikte izleyip yanlışta hemen müdahale etmek gerek. İnşallah başka bir yol bulursunuz işlerinizi yapmak için. Ben aklıma gelenleri anlattım, inşallah faydası olur.