3247 ben ilk 3 ay çektim , biliyorum diye geçinenler yaşayıp atlatmayı bilmediği sürece hiçbir şey bilmiyorlar. Sana sıcak suda sağ diyecekler sağma. Ütü tut havluya koy diyecekler koyma. Sıcak su daha çok coşturuyor.
Ben 3 ay sırf bu büyüklerin ve şöyle yaparsan geçer diyenlerin dediklerini yaptığım için mastit yaraya döndü hem mastit hem yarayla uğraştım. Ben ne yaptım?
1- sıcak duş almadım mutlaka makineyle boşaltacak kadar değil ama rahatlayacak kadar sağdım ve tekrar birikmemesi için sık sık az az boşalttım. Çay bardağında yarım çağ bardağndan daha az çıkınca hemen bırakıyordum ama hemen sağar sağmaz da rahatlamıyorsun uzun süre içinde kaldıysa süt, ağrısının geçmesi uzun sürüyor. Yani hala sert bitmedi geçmedi diye sağmaya devam etme biraz ara ver
2- yaran var mu bilmiyorum ama varsa da yoksa da emzirmelerden sonra “garmastan pomat ” al trendyoldan , (eczanede çok pahalı) emzirme bitince sür ve minik streçle kapat ucunu ki krem iyice oraya yayılsın ve emsin kalsın diğer emzirmede yıkamana silmene gerek yok ve arada bir karbonatlı su ile sil ki bebeğin ağzında süt kalmasın hem senin göğsünü hem bebeğin ağzını temizler
3- ben hep streçle kapattım göğüs ucum hiç çamaşırıma değmedi diyebilirim bu bende çook işe yaramıştı
4- bebeğini sık sık emzir ki sütün fazlası da pompaya gideceğine ona gitsin ama toksa emmek istemezse pompayla dene
5- lansinoh zeytinyağı susam yağı tahin hiç işe yaramadı bende ta ki kara lahana yaprağı koyana kadar. Sütümü sağdıktan sonra dolapta beklettiğini kara lahana yaprağını strecin altına direkt göğsüme temas edecek sekilde koyuyordum oradaki sütü yumuşatıyor ve sertliği yok ediyor. Kurudukça dolapta soğuk olanlarla değiştirdim .
Hepsini uyguladıktan iki gün sonra tekrarlamadı bende. Çok şükür. Ama ilk üç ay ağlaya ağlaya emzirdim. Bebeğime sarılamadım öpemedim acıdan.. umarim sana da şifa olur