Merhaba, yiğenimin okulunda yaşadığı problemden dolayı psikiyatriste götürdük orada zeka testi de yapıyorlarmış. Wisc-r testinde çok üstün zeka çıktı. Klinikte Testi yapan farklı biri yorumlayan ise farklı( yorumlayan tanınmış birçok kişinin bildiği bir psikiyatr). Yorumlayan tanınmış psikiyatr parlak zeka demiş ve herhangi bir yönlendirme yapmamış.
Kardeşim raporu bana atınca raporda çok üstün yazısını gördüm. Kurumda Testi uygulayanla tekrar görüştü o da zekasının yüksek olduğunu söyleyip şuralara gidebilirsiniz vs dedi(tüzder)(yorumlayanla görüşemedi) Wısc 4 de yapıcaz dediler ama onun için birkaç ay beklemek gerekiyormuş.
Ben parlak diye düşünüyordum kardeşimi de ben yönlendirmiştim çok üstün çıkınca şaşırdık.Wısc-r testinin güvenirliliğini merak ettik acaba wısc 4 te üstün çıkmama olabilir mi