Ben sadece tecrübemi yazacağım karar size kalmış. Biz 3 ay boyunca fitille kaka yaptırabildik çünkü kendi kendine yapamıyordu hem kolik hem ağır reflü hem de çoklu besin alerjisi var. Kansuk muydu neydi öyle bir fitille yaptiriyorduk. Çok korkuyordum bağırsak tembelliği olacak diye kendi yapamayacak diye fakat doktorumuz 3 ayı doldurduğunda yapabileceğini korkmamamız gerektiğini söyledi inanmıyordum ama gerçekten 3 ayımıza girdiğimiz gün kendi kendine kaka yapmaya başladı bizde hiçbir şekilde bağırsak tembelliği yapmadı yapsa biz de yapardı diye düşünüyorum tabii ki her bebek farklı olabilir. Biz her şeyi denedik masaj duş sıcak oturma banyosu zeytinyağı türlü türlü yağlar ama kesinlikle kendi kendine yapamıyordu 8 gün beklediğimiz oldu doktorlar sadece anne sütü alıyorsa 10 güne kadar yapamamasının mama alıyor ise de 5 güne kadar yapamamasının normal olduğunu söylese de her çocuğun bünyesi farklıdır, bunu en iyi annesi anlar tavırlarından hareketlerinden huzursuz olup olmadığını. Benim bebeğim 3 günden sonra çok huzursuzlanıyordu zaten huzursuzdu ama kaka huzursuzluğunu bariz belli ediyordu doktorla konuştuğumuzda 3 güne bir veya iki güne bir verebileceğimizi söyledi biz yine 4 güne kadar 3 güne kadar bekleyip öyle veriyorduk ama 3 ay boyunca fitille kaka yaptırabildik şu an 5 aylık çok şükür kendi kendine kaka yapabiliyor. Eğer doktorunuzun numarası varsa danışın derim ama yoksa da çocuğa hiç acı çektirmeyin bir kereye mahsus olarak fitil verip doktorunuza ulaşabildiğiniz zaman sormanızı öneririm. Bu arada bebekler şu anda kendi bağırsaklarına kendileri hükmedemiyor vücutlarının daha kendileri tanımadığı için kaslarımı kullanamıyorlar kabızlık gibi bir durum olunca da kaka yapamıyorlar ama 3 aydan sonra bağırsak kaslarını kullanıp ayaklarını hareket ettirebildikleri için kendi kendilerine kaka yapabiliyorlar içiniz rahat olsun.