ikizannesii şimdi ben kendi yemeklerimizden yediriyorum dicrm ama linç ekini ay tuzlu salçalı mı yediriyosun vs dicek.
şöyle ki doktorumunda talimatıyla ben hep kendi yemeklerimizden yedirdim (az salçalı ve belli belirsiz kaya tuzu kullanıyorum)
çorba tariflerine gelince hemen kendi içirdiklerimi yazayım
gün içinde küçük tencerede taze taze bir içimlik pişiriyorum
ISPANAK ÇORBASI
Ispanak,havuç ikisini haşlıyorum. Haşladığım su ile birlikte blendırdan geçirip üzerine zeytinyağı Gezdiriyorum bol vitaminli oluyor.
TARHANA ÇORBASI
tarhanayı su ile karıp kaynatıyorum Zeyntinyağı ve sarımsak ezip ekliyorum Bazen kavrulmuş kıyam da ekliyorum. Hele şu aylarda tam bir şifa.
YAYLA ÇORBASI
Yoğyrt un terbiye ediyorum. Şehriye veya pirinci haşlıyorum terviyeyi içine ilave ediyorum. Tereyağını hafif eritip içine döküyorum. Genel anlamda nane koymuyorum biraz daha büyüdğünde koyarım belki.
ŞEHRİYE ÇORBASI
Bildiğiz şehriye çorbası 😌
SEBZE ÇORBASI
havuç,patates,kabak haşlıyorum. Tondodan geçirip haşladığım suya biraz daha su ilave edip kaynatıyorum zeytinyağı gezdirip içiyorum. Yani püreleri çorba haline getiriyorum bazen.
ARA ÖĞÜN ÖNERİSİ
kuru kayısı ve erik kurusu haşlayıp eziyorum yediriyorum.
kuru üzüm haşlıyorum.
bazen muz yediriyorum
cennet hurması içi yediriyorum.
meyveleri fileli emzikler var ya onların içine katıp veriyorum.
Aklıma bunlar geldi şimdilik