Canım benim bebeğim 1*1 bıngıldak ölçüsüyle doğdu. Çok minnacıktı yani yumusaklik. Ben de baya bı panik oldum. İnternette okuduklarim beni korkuttu da korkuttu. Çocuk 3 günlük, ben hemenn çok güvendiğim bı doktora götürdüm. İnternette okuduklarımı vs. Korkularımı söyledim. Bana internette okuduğum şeylerin olma ihtimalinin çok çok az olduğunu. 3. Aydan önce kapanırsa gerekli tetkikleri yapacagini , ama 3. Aydan önce kapansa bile illa bı sıkıntı olduğu anlamına gelmeyecegini söyledi. Bir kaç ay takip edicez baş çevresinin büyümesini dedi. Hatta bı ay baş çevresi hiç büyümez 2. Ay çok güzel büyür falan içimi baya rahatlattı. Ben pimpirikli bı anneyim. Elimde mezurayla gezdigimi bile biliyorum. Olcuyordum sürekli. Şuan 9 ay 18 günlük bebeğim. 9.ay kontrolünde kapandı bingildagi. Ama öyle küçüktü ki bingildagi, ben 3. Aydan önce kapanır derdim hep. Ama öyle olmadı o minik yumuşaklık 9. Ay da kapandı. Önemli olan baş çevresinin düzenli olarak büyümesi. Bingildagi kapalı doğan bebekler bile var. Beyin kemiklerinin aralarında sütur denilen yumuşak dokular var . Beyin bu süturlar sayesinde rahatça büyür. Önemli olan bıngıldak değil süturlarin açık olması. Gönlünü ferah tut, aklına kötü şeyleri getirme. ❤️