kna Kızlar yarın bebeğime yoğurt mayalayacağım. İlk ek gıdaya geçmişimiz olacak inşallah ama inanın yoğurt mayalamak adına en küçük bir fikrim yok. Alabileceğim bir desteğim de yok malesef. Eşim yarın, 2,5 lt. Süt ve maya alacak. Sütü kaynatıp mayayı mı ekleyeceğim ne kadar koyacağım derecesi ne olacak ne kadar bekleyecek yardımcı olur musunuz ❤️
Storymoon kna çiğ sütse eğer kaynatman gerekiyor eğer hazır sütse 45 dereceye kadar ısıtıp mayasını koyup karıştırıyorsun örtüyle güzelce sar beklesin 8 saat felan sonra aç buzdolabına koy soguduktan sonra yiyebilir bebiş
Fmtem kna sütü ilk önce karıştırarak kaynattın daha sonra ılımaya bırakın. Küçük parmağınızı içine koyup 10a kadar sayın ( yani 10a kadar dayanabilcek gibi olsun. Bir kaseye mayayı alın içine sütten katın bir iki kaşık karıştırıp sütün içine dökün güzelce karıştırıp kapatın kapağını. Üzerini örtüm dışarda 3 saat buzdolabında bir gece kapağı açık bekletin
anneyimya kna sütü tencereye koy, orta ateste yaklaşık 40 dakikada hazır olur. Arada bir Kepçe ile karıştır. Havalandırarak. Sonra kapat altını yaklaşık üç saat içinde mayalama kıvamına gelecektir. Serçe parmagini koy süte 7 ye kadar say baktın parmağını yakmıyor o zaman mayalama zamanı Besmele çek, mayani ekle. İki tür Karıştır. Sonra tencerenin kapağını kapatmadan havlu kağıt koy buharini almak için pirinc pilavı yaparken yapılan gibi. Sonra kapağı kapat Sar birkaç bezle. 5-6 saat bekle. 12 de yaptın diyelim Akşam 5bucukta dolaba kaldı Ertesi güne hazır.
2minika Evinizde ateş ölçer varsa sütü mayalamak için isitinca 45 dereceyi görünce kapatın öyle mayalayin bence , benim yoğurdum hep sünüyordu sakız gibi sıcak mayaladigim için oluyormus , soğuk mayalasan zaten olmuyor , çözümünü böyle buldum 🥴
Boncuk-anne Sütü iyice kaynatın içinde ki su buharlaşsın biraz öyle daha güzel oluyo. Sonra altını kapatıp biraz bekleyin serçe parmağınızın ucunu sokun yakmıcak ama ısırıcak 8 e kadar sayın anca dayancaksınız. 1 litre süte 2 yemek kaşığı maya atıyorum ben. Mayayı sıcak sütten bi kasede yavaşca ılıtarak sütün içine dökün hepsini karıştırın. Kavanozlara paylaştırın. Kavanozların üstüne kevgir ilistir vs delikli bişey koyun üstüne örtü kapatın 6-8 saat bekletin sonra buzdolabına koyun 1 güne tamamlansın bekleme süreniz. Daha kısa sürece açtığımda oluyor ama genelde böyle yapıyorum. İnşallah anlatabilmişimdir