Ceylanalissa Eğer bebeğinizi ağlatmadan verebileceğiniz bir eğitim mümkünse deneyin ama bütün bu eğitimlerde bebeği kontrollü bir şekilde ağlata ağlata uyutacağınızı söylerler. Anne sanıyor ki Bebeğim kendi kendine sakinleşip uyumayı öğrendi. Ama bebekte bu mümkün değil sakinleşebilmek için anneye muhtaç. Aslında bebek eğitimlerde sadece ne kadar ağlarsa ağlasın annesinin gelmeyeceğini öğreniyor. Psikolojide buna öğrenilmiş çaresizlik deniyor sonuç olarak güven duygusu zedeleniyor. Uyku eğitimiyle ilgili yapılan bir deneyde bebekler günler sonra ağlamayı bıraksada stres seviyelerinde düşme olmadığı kanıtlanmış. Kısacası bebekler sadece annelerine stresli olduklarını ağlayarak söylemekten vazgeçmiş ama stres düzeyleri aynı kalmış. Bebeklerinize bu kötülüğü yapmayın ☹️ Bırakın nasıl uyumak istiyorlarsa öyle uyusunlar. Akılları erince zaten kendileri uyumayı öğrenecekler.