Belki bir çocuktan görmüş olabilir, ilgi çekmek için yapıyor olabiliyorlar. Mesela bir işle meşgulseniz babası da olabilir illa siz değil ama örneğin o an diyelim çamaşır katlıyorsunuz size kendini duyurmak için vurma eylemini yapıyor ve siz de işinizi gücünüzü bırakıp onu bu hareketten sonra dinlemeye başlıyorsanız veya kızıyorsanız işe yaradığını düşünüyor olabilir. Ya da ikinizden birisi vurduğunda güldüyseniz bu hareketi şakalaşmak olarak algılayıp buna devam ediyor olabilir. Ben genelde bağırdığında, ağladığında, vurduğunda görmezden geliyorum. Diyorum ki istersen gel konuşalım istersen gel sarılalım ama hala devam ediyorsa bekliyorum sonra konuşmaya hazır olduğunda onun hizasına çöküp onu dinliyorum, problemi çözüp sarılıyoruz. Babası bu konuda benim kadar etkili olmuyor bazen ve mesela oğlum babasına kimi zaman çok bağırıyor. Davranışlarımızla istemeden onu bu yola sokmuş olabiliyoruz. Bu konuda çok katı davrandığımız için vurma, ısırma yaşamadık ama bağırmayı çok aşabilmiş değiliz çünkü evdeki herkesin aynı davranması gerekiyor. Mesela oğlum ben mutfakta yemek yaptığımda bazen oyun oynamak istiyor yanına gelmem için çişim var anne gel diyor bazen gerçekten oluyor bazen olmuyor. Çocuklar düşündüğümüzden çok daha farkında her şeyin ve kuralları esnetmek için ne yapacaklarını çok iyi biliyorlar. Tabii her şeyi deneyip çözemiyorsanız doktordan da destek alabilirsiniz.