Selam anneler bugün otizmli çocuklara eğitim veren öğretmenle denk geldim ona Bebeğimin gün içinde en çokta heycanlandığında kollarını salladıgını çırptıgını söyledim Bunun internette otizm belirtisi yazdığını ve ne yapmam gerektiğini sordum
Öğretmen de bana Bunu hemen hemen her bebeğin yaptığını çok normal kabul edilir bir durum olduğunusöyledi Eğer bu hareket çoğalıyorsa o an ellerini tutup çocuğunuza sarılın/ellerine oyuncak verip ilgi odağını değiştirin/ona bişeyler anlatarak kafasını dağıtın diye öneri de bulundu Ek olarak yine neşeli bir anında bizde yaparken bizimle birlikte olsun bazen kendi kendine olsun sağa sola kafasını sallıyor bu duruma endişe etmeli miyim dedim yine internette taklitçi çocuklarda otizm şüphesi olabilir diye yazı okumuştum dedim Güldü bana ve dedi ki
Taklit eden çocukların hafızası güçlü ve gözlem yapmaları çok iyidir demek dedi Demekki sizden gördüğünü hafızasına kazımış siz yaptığınızda sizinle yapıyor,ve sizi iyi gözlemlemiş ki taklit ediyor bunlar gelişim açısından güzel şeyler dedi Yani hanımlar bebekleri böyle olan anneler var ise içiniz rahat etsin cevapların iyi bilen birinden aldım😊
Bide bebeğimi masaya oturtuştum şekerlik vardı (çaycıdaydık) şekerliğin içinde dışı kaplı şekerler vardı bebeğim kabı eline alıp şekerleri sağa sola sactı kimini ağzına sokmaya çalıştı bende elinden alıp hayır dedim dedikçe daha çok yapmaya başladı sonra
Öğretmen beyde bebeğimin karşısına geçti aynı şekilde kasenin içinden şekerli aldı döktü sonra tek tek alıp kasenin içine koydu bebeğim izliyordu
Sonra bebeğim eline şeker aldı ağzına götürürken öğretmen dedi ki ağzına götürüp hayır dediğinde daha çok yapacak bu hep böyle olur dedi hayır demek yerine eline aldığı şekeri kaseye koymasını göster dedi
Bebeğim eline şeker alıp ağzına götürdükçe öğretmen elindeki şekeri kaseye attırdı 15-20 kez yaptı bunu şaka gibi ama sonra bıraktı
Bırakınca bebeğim eline aldığı şekeri kaseye koydu o an ben şok Aldı koydu aldı koydu bi kaç kez ağzına götürmek istedi bende hayır demek yerine elini kaseye götürüp kaseye attırdım sonra yine kaseye attı 🥲
Öğretmen kesinlikle sıfır ekran dedi bende öyle yapıyorum zaten hanımlar sizde dikkat edin