BilgeHanim Kızlar bebeğim 8 ay 1 haftalık, yaklaşık iki haftadır anne gel, baba gel, bilge gel diyor. Gel gel gel diyor. Bunları net söylüyor yanımdaki herkes de anlıyor. Cümle için çok mu erken? Yada normal mi? Bu yaşlarda bebeği cümle kurabilen var mı acaba?
Sungerbob BilgeHanim Benim oğlum bir yaşında olmasına rağmen bunları demiyor (baba dede abla hakkı ) diyor sadece sizin ki baya erken konuşmuş maşallah 🧿 ama konu hakkında bilgim yok bilen arkadaşlar cevaplarlar
Rumeysaden BilgeHanim benim kızım da öyleydi şuan bie bucuk yaşında üç kelimeli cümle kuruyor bazı bebeklerde oluyor
BilgeHanim Rumeysaden acaba yüksek zeka belirtisi olabilir mi erken konuşma? Eğer öyleyse üzerine daha da düşmek bu durumu değerlendirmek istiyorum
Marianne BilgeHanim çocuktan çocuğa değişen durum. Arkadaşımın kızı 9-10 aylıkken kendini net bir şekilde ifade edebiliyordu, 1 yaşından sonra annesiyle tartışırdı bile. Benim kızım 2 yaş 7 ay olduğunda konuşmaya başladı. Şuan 3 yaş 9 aylık daha iki gün önce anne seni çok özledim dedi. Her çocuk farklı, gelişimi farklı. Normal olarak kabul edin.
Rumeysaden BilgeHanim bence sadece bu belirtiye yüksek zeka belirtisi diyemeyiz bunu zamanla anlayabiliriz siz yinede üstüne düşün belki oyledirler bilemeyiz ben şuan ingilizce çizgifilm izletiyorum belki kızan anneler olucak herkesin kendi seçimi belli başlı şeyler izliyor şuan ingilizce kelimelerde söylemeye basladi
hnnl BilgeHanim 6 aylıkken başladı kızım benim baba dede nene abla abi hepsini 20 Aylık şimdi benden güzel konuşuyor 🤣🤣
koalaekin BilgeHanim Uzman değilim ama az buçuk araştırdım; erken konuşma hele erken cümle kurma zeka belirtisidir ama asla tek başına değil tabi. 8 aylık bir bebeğe göre cümle kurması çok erken. başka konuları da takip ederek eğer yüksek zeka belirtileri gösteriyorsa ona göre davranabilirsiniz. Ama sadece parlak zeka da olabilir tabi ki bence bu daha iyisi gibi :)) dediğim gibi uzman değilim ama epey araştırdım.
koalaekin BilgeHanim bu arada bu aylarda kelimesi olabilir hatta belki olmalı da… benim bebeğim 6 aylıkken 7 aylıkken konuştu diyenlere ithafen yazıyorum. ama cümle kurmak apayrı bir mesele.
BilgeHanim koalaekin evet cümle kurması beni çok heyecanlandırdı. Hiç çocuk gelişim kitabı okumamıştım. Bu durum okumaya heveslendirdi beni. Destek olmak adına. Bişeyler öğrenmeye aç bir çocuğum olduğunu farkettim.
Mrvtlg BilgeHanim yaaaa , biliyor musunuz ben de aynı şeyi söylüyorum dalga geçiyorlar benimle 😀 8ay 9 günlük kızım resmen bazen anne gel baba gel diyor . Ben ve babası anlıyoruz tabi ama başkasını ikna edemiyorum 😀😀
BilgeHanim Mrvtlg bizimki aynı bizim gibi net konuşuyor herkes anlıyor. Mesela köpek gördük bak kızım hav hav dedim o da anında hav hav dedi ben şok
irmaks0 BilgeHanim benim oğlum da 9.5 aylık 9 aylık oldugundan beri baba gel gel, mama gel gel, meme gel gel diyor😂 uzanmak istediklerine de gel gel diyor cok net bir sekilde ama kaldık orda 1 aydır yeni kelimeler geliyor gbii bakalım bekliyoruz