birgunes21 Merhaba. Ben evde kendim yaptım. Jersey süt ile yoğurt yapıyorum. 3 litre olarak satılıyor genelde. İki litresi ile iki kavanoz yoğurt yapıyorum. Bir litresiyle de geçen peynir yaptım. Sütü kaynatıp içine üç yemek kaşığı yoğurt atıp taneli olana kadar karıştırıyorsunuz. Kendi halinde biraz kaynatıyorsunuz. Sonra bir tülbente döküyorsunuz. İyice sıkıyorsunuz sularının akması için. Üzerine ağırlık koyup 3 4 saat buzdolabında bekletiyorsunuz. Ben yoğurdun kaymağıyla tereyağı yapıyorum. Kaymağı bayağı çıkıyor zaten. Onu da bir kavanoza koyuyorum. Üzerine su koyup 10-15 dakika çalkalıyorum. Tanecikli olunca da bir kaba bolaştıyorum. O kaptan da soğuk suyun içine kevgir ile alıyorum. Sonra diğer soğuk su olan kaba elimle alıp güzelce sıkıyorum. Yağı yapmak 15 dakika falan sürüyor. Peynir de yarım saat diyebiliriz. Bence deneyin gayet güzel oluyor. Tavsiye ederim. 🌸